آزمایش سوخت 100 درصد پایدار برای جت توسط رولزرویس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شرکت رولزرویس(Rolls-Royce) برای رسیدن به هدف خود یعنی صفر کردن انتشار گاز کربن دی اکسید تا سال 2050 آغاز به آزمایش سوخت های هوانوردی 100 درصد پایدار را در جت های کوچک تجاری نموده است.

آزمایش سوخت 100 درصد پایدار برای جت توسط رولزرویس

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیواطلس، در این آزمایش ها از موتور Pearl 700 جت تجاری در داهلویتس آلمان استفاده شد، جایی که خانواده BR700 موتورهای توربوفن رولز رویس ساخته می شوند. آزمایش های قبلی بر روی موتور عظیم تر Trent 1000 در دربی انگلستان انجام شد.

سوخت هوانوردی پایدار نامی است که صنعت هوافضا ترجیح می دهد به جای زیست سوخت از آن استفاده نمایند، زیرا بعضی زیست سوخت ها قدیمی هستند مانند روغن پالم و به محیط زیست آسیب زیادی می زنند. در مقابل سوخت های هوانوردی پایدار از منابع پایداری استفاده می نمایند به عنوان مثال پسماندهای جامد شهری، پسماندهای سلولزی از صنایع جنگل داری، روغن های خوراکی مصرف شده و محصولات کشت شده برای فراوری انرژی مانند جاتروفا، جلبک و برگ بیدی و همچنین سوخت های غیر زیستی مثل گازهای باقی مانده حاصل از کار با فولاد.

سوخت های هوایی پایدار برای صنعت هواوفضا بسیار مناسب هستند، زیرا می توانند به سرعت مشکل انتشار گاز کربن دی اکسید را حل نمایند. این نوع سوخت ها را به راحتی می توان به طور متداول افزود بدون آنکه نیازی به تغییرات زیرساختی گسترده باشد.

شرکت رولز رویس سوخت ساخته شده توسط شرکت World Energy در پارامونت(Paramount) کالیفرنیا را برای بخش هواپیمایی شرکت شل(Shell) آزمایش کرد.

به گفته شرکت رولزرویس این سوخت می تواند به کاهش 75 درصدی انتشار دی اکسید کربن یاری کند و با بهبود آن می توان این میزان را افزایش داد.

درحال حاضر مقامات مسئول بخش هوانوردی تنها اجازه می دهند 50 درصد از سوخت پایدار با سوخت معمول مبتنی بر نفت سفید ترکیب گردد در نتیجه آزمایشات نشان می دهد که از این سوخت می توان به صورت ترکیبی استفاده کرد.

دکتر یورگ او(Joerg Au) مهندس ارشد سازمان هواپیمایی و مهندسی رولز رویس می گوید: سوخت های پایدار هوایی می توانند به میزان قابل توجهی انتشار گاز کربن دی اکسید را کاهش دهند و ترکیب این موضوع با عملکرد خارق العاده موتورهای Pearl می تواند ما را یک قدم به صفر کردن انتشار کربن نزدیک کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51703

به "آزمایش سوخت 100 درصد پایدار برای جت توسط رولزرویس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش سوخت 100 درصد پایدار برای جت توسط رولزرویس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید