آیا استفاده از وازلین برای مژه مفید است؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، الو دکتر/ هیچ محصول نفتی از جمله وازلین موجب رشد سریع تر یا ضخامت بیشتر مژه ها نخواهد شد. اما ویژگی به دام انداختن آب توسط وازلین می تواند فواید بسیاری برای مژه ها داشته باشد و آن ها را سالم تر و شاداب تر خواهد نمود. اما این که چگونه باید از وازلین، استفاده کرد تا پوست و مو را بیشتر مرطوب نگه دارد؟ از جمله پوست نازک پلک و مژه.

آیا استفاده از وازلین برای مژه مفید است؟

نکاتی در خصوص وازلین

وازلین از ماده نفتی 100 درصد سفید تهیه می گردد. از سال 1859 که این ماده کشف شده است افرادی که دارای پوست خشک می باشند از این ماده استفاده نموده اند. وازلین نام تجاری ژله نفتی می باشد اما می توانید محصولاتی با نام های دیگری نیز تهیه کنید. به بعضی از آن ها ممکن است عناصری نیز اضافه گردد از جمله آب یا رایحه.

مزایایی وازلین برای مژه

استفاده از وازلین، فواید بسیاری برای مژه و پلک خواهد داشت.

ارزان

وازلین، یک ماده ارزان می باشد، مخصوصا وقتی که با دیگر محصولات گران قیمت پوستی مقایسه می شوند. مقدار کمی از وازلین، می تواند بخش زیادی از پوست را پوشش دهد.

مژه های سالم تر

چرب کردن مژه ها با لایه ای نازک از وازلین، می تواند به بهبود شرایط مژه ها یاری کند همچنین باعث می گردد که مژه ها ضخیم تر شوند و پر تر به نظر برسند.

آلرژی زایی وازلین اندک است

اگر دارای پوست حساسی هستید یا شرایطی مانند مسائل پوستی پلک چشم را تجربه می کنید با استفاده از وازلین، می توانید رطوبت مورد نظر را برای چشم های خود مهیا کنید.،

اگر دچار عفونت چشم شده اید با چشم پزشک خود قبل از استفاده از وازلین، صحبت کنید و از استریل بودن محصول خود مطمئن باشید.هنگام استفاده از وازلین به جای انگشت از پنبه استریل بهره ببرید.

استفاده از وازلین، بر روی پوست اطراف چشم و مژه ها بلامانع است. طبق تحقیقات آلرژی نسبت به وازلین، نادر است و وازلین برای افرادی که دارای پوست حساس تری نسبت به بقیه هستند گزینه مناسب تری است.

دارای رطوبت

ویژگی که وازلین دارد این است لایه ای روی سطح پوست ایجاد می نماید که مانع از تبخیر آب روی سطح پوست می گردد به عبارتی آب را درون پوست به دام می اندازد و موجب هیدارته ماندن پوست می گردد.

وازلین می تواند همین فواید را برای مژه ها داشته باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد وازلین برای چشم خشک نیز مفید است.

یک محافظ ساده برای پوست

وازلین می تواند به طور موثری رطوبت را در پوست پلک و مژه حفظ کند بنابراین شما تنها احتیاج به یک محصول دارید.

افزون بر این، برای یاری به پوست و حفظ رطوبت آن تحقیقی نشان داد که وازلین می تواند به لایه های بیرونی پوست نفوذ کند.

یک ویژگی که وازلین دارد این است که بر روی سطح پوست باقی می ماند پس می توان قبل از آرایش کردن از آن برای حفظ رطوبت پلک چشم و مژه از آن استفاده کرد.

اگر تمایل به استفاده از وازلین، برای مراقبت از مژه های خود دارید، بعد از تمیز کردن آرایش قبل از خواب پوست خود را با وازلین چرب کنید.

با دیگر محصولات از آن بهره ببرید

اگر پوستتان خشک است می توانید از وازلین به همراه دیگر محصولات پوستی به صورت هم زمان بهره ببرید.

چگونه باید از وازلین استفاده کرد

در این ایجا یک راه استفاده از وازلین برای مژه ها توضیح داده شده است:

دست های خود را کاملا بشویید، مطمئن شوید که هیچ آلودگی زیر ناخن ها باقی نمانده باشد. این کار موجب می گردد که از ورود باکتری ها به مژه و پلک چشم جلوگیری گردد.

پلک های خود را به گونه ای که قبلا تمیز می کردید تمیز کنید. مطمئن شوید که مژه ها عاری از هرگونه آرایش، صابون یا دیگر مواد باشد.

مقداری وازلین بر روی پنبه استریل بمالید.

وازلین را بر روی خط مژه های بالا و پایین بمالید. مقدار کمی وازلین، برای این کار احتیاج دارید.

لز طرف دیگر پنبه برای مالیدن وازلین، بر روی مژه ها بهره ببرید. برای این که وازلین به خوبی روی خط مژه ها قرار بگیرد می توانید چشم خود را چند بار باز و بسته کنید.

اگر این کار را قبل از خواب انجام دهید ممکن است که نشانه های آن را فردا صبح بر روی پلک خود مشاهده کنید. به یاری پاک کننده آرایش می توانید آن را تمیز کنید.

با این که وازلین، یک ماده ایمن است اما می تواند ایجاد ناراحتی کند. زیرا دارای بافتی ضخیم است و اگر وارد چشم گردد دید را تار می نماید. اگر این رخ داد می توانید از قطره اشک مصنوعی بهره ببرید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 35696

به "آیا استفاده از وازلین برای مژه مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استفاده از وازلین برای مژه مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید