افزایش 30 درصدی فروش انتشارات علمی و فرهنگی در نمایشگاه مجازی در مقایسه با سال گذشته

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، محمدجعفر کبریایی، مدیر واحد فروش این انتشارات، درباره تجربه حضور در نمایشگاه مجازی کتاب اعلام کرد: استقبال از اولین نمایشگاه مجازی تهران بیش از انتظار همه ناشران و برگزارکنندگان بود و به همین دلیل چند روز اول نمایشگاه با توجه به استقبال خوب مردم سایت دچار مسائل فراوان شد و از دسترس خارج شد. در ادامه هم با مسائل فراوان روبه رو بود؛ با این همه مردم عزیزمان بیش از 640 میلیارد ریال از این سایت خرید کردند که سهم انتشارات ما از این خرید بیش از 9000 جلد کتاب بود که از نظر ما این موضوع درخشان بود. ضمن اینکه دو عنوان از کتاب های ما جزو پرفروش ترین کتاب های نمایشگاه مجازی بود که این موضوع نیز نشان از فعالیت خوب نشر ما در بین علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی دارد. ما مجبور بودیم سازوکار ارسال این بسته ها را در دو هفته ایجاد کنیم و این موضوع کوشش مضاعف می طلبید.

افزایش 30 درصدی فروش انتشارات علمی و فرهنگی در نمایشگاه مجازی در مقایسه با سال گذشته

وی درباره فعالیت های این نشر در یک سال گذشته نیز گفت: در سال اخیر با کوشش همکارانمان در واحد فروش توانستیم به نتایج چشم گیری برسیم. اهم فعالیت ها این هاست. ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق از مشخصات کتاب ها (کدینگ یکتا مطابق استانداردهای جهانی، دسته بندی موضوعی و...) که با سرعت خوبی اجرا شده است.

کبریایی افزود: توسعه و به روز رسانی دارایی های دیجیتال شرکت با هدف توسعه فروش اینترنتی و تعامل با مخاطبان و راه اندازی فروش آنلاین. کاهش زمان تحویل سفارش از میانگین 7 روز به 24 ساعت به واسطۀ اصلاح فرآیند سفارش کتاب. مکانیزه شدن سیستم که باعث افزایش سرعت و دقت در فرآیند فروش شده است.

وی افزود: رایزنی با مراکز توزیع و پخش های برتر حوزه نشر، فروشگاه های محلی و ... و انعقاد قرارداد با آن ها که همه این نتیجه اش این است که کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی بیشتر در دسترس مخاطبان قرار گرفته است ما دنبال این بودیم که اگر کسی در یکی از نقاط دور کشور عزیزمان ایران تصمیم به خرید کتاب های انتشارات را داشت در اسرع وقت بتواند این خرید را انجام دهد؛ بنابراین با توسعه شبکه مویرگی فروش توانستیم کتاب هایمان را به دورترین نقاط کشور برسانیم و با توسعه فروش برخط نیز توانستیم کاری کنیم که مشتریانمان اگر خواستار خرید کتاب های انتشارات علمی و فرهنگی باشند، در هر ساعت از شبانه روز بتوانند اقدام به خرید نمایند و این خرید در اسرع وقت به دستشان برسد.

کبریایی افزود: برای رسیدن به این هدف چندین فرآیند را در دستور کار قرار دادیم. اول امضای تفاهم نامه در قالب بالغ بر 200 قرارداد با مراکز خرید بود که پیش بینی می گردد با توجه به ارزیابی ها فرایند رو به رشدی را در آن داشته باشیم. شاید سؤال گردد که 200 مرکز زیاد نیست. باید بگویم مشتریان کتاب انتشارات دو نوع اند. یکی کتابفروشی های سطح شهر و دیگری مراکز پخش که وظیفۀ پخش و رساندن کتاب به کتاب فروشی ها را دارند که در این دوره تمرکز بر توسعۀ هر دو مشتری بوده است. بر همین اساس توانسته ایم با پخش هایی که عمدۀ سهم بازار را در حوزۀ توزیع کتاب در اختیار دارند به تفاهم برسیم. در حوزۀ کتاب فروشی ها نیز سعی کردیم در هر استان نمایندگی ای داشته باشیم. اکنون در بیشتر استانها نمایندگی داریم و می توانیم بگوییم کتاب هایمان در سراسر ایران پخش می گردد. دوم بازبینی مکانیزم ویزیتوری و ثبت سفارش فروشگاه­های تهران و شهرستان بود. سومین کاری که کردیم ایجاد روش های نوین بازاریابی و فروش است. چهارمین فعالیت هم راه اندازی سامانۀ یکپارچۀ اطلاعات کتاب در جهت یکپارچگی اجزای مختلف فروش است. پنجمین کار نیز ایجاد بستر فروش نسخه دیجیتال کتاب های انتشارات است که به تازگی صورت پذیرفته است و به مرور توسعه خواهد یافت و آخرین کار ایجاد بستر معرفی کتاب های انتشارات در فضای مجازی و دیگر بسترهای موجود در کشور است.

مدیر واحد فروش انتشارات علمی و فرهنگی در انتها خاطر نشان کرد: انتشارات علمی و فرهنگی در موضوع کتاب کودک با نشان پرنده آبی فعال است و بسیاری از تولیدات کودک این انتشارات بهترین جوایز مرتبط در کشور را از آن خود نموده است و خانواده ها با اطمینان می توانند کتاب های کودک انتشارات علمی و فرهنگی را برای بچه ها خود تهیه نمایند. در این زمینه نیز سعی ما بر این است تا با استفاده از ابزارهای نوین همچون (واقعیت اضافه نموده، انیمیشن و...) در معرفی این آثار به مردم عزیزمان فعالیتمان را گسترش دهیم. این فعالیت ها در رشد فروش کتاب های انتشارات تاثیر مطلوبی داشته است. لازم به ذکر است که با وجود رکود شدیدی که در بازار کتاب حاکم است فروش انتشارات ما نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52164

به "افزایش 30 درصدی فروش انتشارات علمی و فرهنگی در نمایشگاه مجازی در مقایسه با سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 30 درصدی فروش انتشارات علمی و فرهنگی در نمایشگاه مجازی در مقایسه با سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید