اکانت توئیتر زیباکلام هک شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، صادق زیباکلام استاد دانشگاه در کانال تلگرامی خود نوشت:

اکانت توئیتر زیباکلام هک شد

دیشب اکانت توییترم هک شد. یعنی من دیگر به آن دسترسی ندارم. 221هزار فالئور داشت و آخرین مطلبی که در آن نوشته بودم روز جمعه بود، بعد از آن که چینی ها پنجاه درصد به آمار تلفات کرونا در ووهان افزودند. پرسیده بودم حالا چه کسی باید از چه کسی عذرخواهی کند؟ نمی دانم چه تعدادی آن را دیده بودند، اما بیش از پنج هزار لایک دریافت کرده بود. نمی دانم چه فرد یا افرادی آن را هک کرده اند. همین قدر می دانم که هر جریانی که آن را هک کرده، آزادی بیان را برنمی تابیده. دو گروه همواره بیشترین حملات را به من می کنند: طرفداران رژیم پیشین یا سلطنت طلب ها و تندرو های خودمان، که البته توییت های اخیرم مربوط به کرونا و چین، می توانسته چینی ها را هم به سلطنت طلب ها و تندرو ها افزوده باشد.

علی رغم تفاوت های بنیادی میانشان، هر سه در یک نکته مشترکند. هیچ کدام ارزش و احترامی برای آزادی قائل نیستند. به تعبیر روزا لوکزامبورک، هیچ کدام به حقی به نام حق اندیشیدن متفاوت از حکومت را باور ندارند. آمار و ارقام در مورد کرونا به کنار، قلع وقمع آزادی خواهان هنگ کنگ نشان می دهد که رهبران حزب کمونیست چین چقدر برای حق اندیشیدن متفاوت از حکومت احترام قائلند.

پخش کتاب ملکی که خاطرات تحصن اساتید دانشگاه تهران در اعتراض به رژیم شاه بود همزمان با سیلی از توهین سلطنت طلب ها روبرو گشت و غضب تندرو های خودمان از بابت کتاب رضاشاه هم که معرف حضور هستند.

علی رغم تفاوت های بنیادین در باورهایشان، هر سه آنان در یک نقطه مشترکند و آن هم عدم تحمل مخالف و قائل نشدن حقی به عنوان اندیشیدن مغایر با آنهاست. اعتقاداتشان را بر حق و کامل می پندارند وعملکردشان را بی عیب و نقص. درنتیجه، نمی توانند حقی برای ابراز مخالفت قائل شوند، چون آن قدر کاملند که نکته ای برای مخالفت با آنان و سیاست هایشان باقی نمی ماند؛ بنابراین سلطنت طلب ها، عملا تحصن اساتید علیه رژیم شاه را هیچ جور برنمی تابیدند، همان گونه که چینی ها فعالین مدنی هنگ کنگ را وابسته به آمریکا می دانند و نمی توانند آن ها را تحمل کنند. تا برسیم به دوستان تندرو خودمان.

به هیچ روی مقصودم آن نیست که حکما آنان اکانت توییترم را هک کرده اند. من اصلا درحد و حدودی نیستم که چینی ها زحمت بازکردن حسابی علیه ام را به خودشان بدهند، می ماند تقاضای کمک از همه دوستانی که در این حوزه ها دانش و تجربه ای دارند یا مشابه این پدیده برایشان اتفاق افتاده است

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30981

به "اکانت توئیتر زیباکلام هک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکانت توئیتر زیباکلام هک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید