اگر جاودانگان در جنگ ابدیت حضور داشتند تانوس شکست می خورد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استودیو مارول قرار است ابرقهرمانان جاودان خود را در فیلم جاودانگان معرفی کند اما سوالی که پیش می آید این است که اگر آن ها در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت شرکت می کردند، آیا باز هم تانوس (جاش برولین) پیروز می شد؟

اگر جاودانگان در جنگ ابدیت حضور داشتند تانوس شکست می خورد؟

فاز 4 جهانی سینمایی مارول، تا به امروز با سریال های دیزنی پلاس و فیلم هایی مانند وانداویژن، شاهین و سرباز زمستان، لوکی و بیوه سیاه، بیشتر بر روی شخصیت های آشنای گذشته، تمرکز داشته است اما با پیشروی جهان مارول، آن ها ناگزیر باید از بازیگران کلیدی تازهی، از جمله تیم جاودانگان (که پیش از این در کمیک بوک ها بودند)، در آینده فرنچایز استفاده کنند.

در این فیلم احتمالا پرفروش آینده به کارگردانی کلوئی ژائو (کارگردان برنده جایزه اسکار)، شاهد حضور یک تیم کاملا تازه از ابرقهرمانان مارول خواهیم بود. آن ها از دیرباز وجود داشته اند و از طریق سلستیال ها ایجاد شدند تا از زمین در برابر دویانت ها محافظت کنند. تیم اصلی جاودانگان متشکل از 10 نفر است: آنجلینا جولی در نقش تینا، ریچارد مدن در نقش ایکاریس، لورن ریدلوف در نقش ماکاری، برایان تایری هنری در نقش فاستوس، سلما هایک در نقش آیاک، لیا مک هیو در نقش اسپرایت، دون لی در نقش گیلگمش، کمیل نانجیانی در نقش کینگو، جما چان در نقش سرسی و بری کیوگان در نقش درویگ. داستان های جمعی و شخصی آن ها، قدمتی چند هزار ساله دارد. در این فیلم، برخی از موارد مربوط به گذشته بررسی خواهد شد اما طبق تریلر ها، روایت اصلی در جهانی بعد از حماسه بی نهایت (3 فاز اول مارول) اتفاق می افتد.

یکی از بزرگ ترین سوالات درباره جاودانگان بعد از انتقام جویان: بازی انتهای، محل اختفای آنان هنگام حملات تانوس در فیلم های جنگ ابدیت و بازی انتهای است. آن ها قرن ها بر روی زمین بوده اند و به نام محافظان انسان معرفی شده اند. پس چگونه اصلا در اقدامات این تایتان دیوانه برای از بین بردن نیمی از جهان، دخالت نکردند؟ آخرین تریلر فیلم، پاسخ این پرسش را به صورت خلاصه ارائه می دهد. در واقع به آن ها دستور داده شده است که تحت هیچ شرایطی دخالت نکنند، مگر این که پای دویانت ها در میان باشد. بنابراین آن ها کاری نکردند. این ابهام تا حدودی رفع می شود اما سوال بعدی این جاست که اگر آن ها در نبرد با تانوس مشارکت می کردند، چه نتیجه ای رقم می خورد؟

جاودانگان (عمدتا) از انتقام جویان قدرتمندتر هستند

این موجودات از طریق نویسنده و هنرمند افسانه ای کمیک بوک ها، جک کربی، در اواخر دهه 70 میلادی ایجاد شدند و مانند تانوس، گونه ای جاودانه هستند که توانایی هایی مثل تله پورت، تله پاتی، تله کینز، پرواز و چندین مهارت دیگر دارند. به نام یک تیم، همه آن ها دارای تعدادی قابلیت مشترک (حداقل روی کاغذ) هستند اما هر کدام در کاری تخصص دارند که آن ها را نسبت به سایر اعضا، منحصر به فرد می کند. برای مثال، در آخرین تریلر دیده می شود که ایکاریس در حال پرواز است. او هم چنین پرتوهایی قدرتمند از چشمان خود به سمت یک دویانت پرتاب می کند. از طرف دیگر، سرسی می تواند ماده را با دستکاری تغییر دهد و در تریلر، اتوبوسی را به گل برگ های رز تبدیل می کند. ماکاری هم بسیار سریع است.

هنوز معین نیست که تیم جاودانگان تا چه حد قدرتمند است اما آن ها قطعا در مقایسه با انتقام جویان، تیم برتر هستند. قدرتمندترین قهرمانان زمین (انتقام جویان)، یک خدا به نام ثور (کریس همسورث) در بین خود دارند و بقیه آن ها فقط انسان هایی پیشرفته یا ماهر هستند. هالک (مارک روفالو) و کاپیتان آمریکا (کریس ایوانز) به لطف سرم ابرسرباز، از افراد معمولی قوی ترند اما هیچ توانایی استثنایی دیگری مانند تله پورت یا تغییر مواد ندارند. لباس خاص مرد آهنی (رابرت داونی جونیور) کاملا مقاوم نیست و محدودیت های خاص خود را دارد. بیوه سیاه (اسکارلت جوهانسون) و هاوک آی (کلینت بارتون)، فقط قاتلانی انسانی و آموزش دیده هستند. شخصیت های قدرتمند دیگری مانند واندا (الیزابت اولسن)، کاپیتان مارول (بری لارسون) و دکتر استرنج (بندیکت کامبربچ) هم همگی نسبتا قدرتمندند اما به احتمال زیاد توانایی هایی مانند جاودانگان ندارند. در یک مقایسه تئوری، بدون شک، جاودانگان نسبت به انتقام جویان، برتر هستند.

آیا جاودانگان می توانستند در جنگ ابدیت، جلوی تانوس را بگیرند؟

فهمیدیم که جاودانگان به طور قابل توجهی قوی تر از انتقام جویان هستند اما آیا مشارکت آن ها در جنگ ابدیت می توانست تاثیرگذار باشد؟ لزوما نه. همان طور که در فیلم انتقام جویان: بازی انتهای دیدیم، قدرتمندترین قهرمانان زمین و متحدان آن ها، به خوبی قادر به شکست تایتان دیوانه و یارانش بودند. البته که بیوه سیاه و مرد آهنی، خود را فدا کردند اما به هر حال، در انتها کار، انتقام جویان توانستند به هدف خود برسند. یکی از بزرگ ترین عواملی که باعث شکست آن ها در جنگ ابدیت شد، عدم همکاری اعضای تیم بود. در زمانی که تانوس شدیدا در پی سنگ های ابدیت بود، انتقام جویان اصلا هماهنگ نبودند و متلاشی شدند. ثور و هالک، خارج از جهان بودند و درگیری تونی استارک و استیو راجرز، تیم را به دو بخش تقسیم کرد. زمین در شرایط آسیب پذیری قرار داشت و تانوس فرصت کافی به دست آورد تا برنامه تخریبی خود را اجرا کند.

با این حال، حضور جاودانگان اوضاع را بهتر می کرد، به ویژه به خاطر این که آن ها موجودات قدرتمندی هستند که کشتن شان تقریبا غیرممکن است. آن ها می توانستند به نبرد واکاندا بپیوندند و به اسکارلت ویچ کمک کنند تا از ویژن (پل بتانی) و سنگ فکر محافظت کند. قدرت زیاد آن ها باعث می شد تا انتقام جویان برای شکست تانوس، وابسته به ثور و طوفان شکن او نباشند. با این حال، آن چه اهمیت دارد این است که جاودانگان در طول این جنگ ها، اتحاد خود را حفظ کردند. آن ها علی رغم جاودانه بودن، دارای تفاوت های خاص خود هستند که می توانست منجر به درگیری شود و تهیه کننده جاودانگان، نیت مور هم به این موضوع اشاره کرده بود. این بدان معناست که آن ها می توانستند مانند انتقام جویان در جنگ ابدیت، دچار درگیری های درون تیمی شوند.

چرا جاودانگان در جنگ ابدیت دخالت نکردند

همان طور که سرسی در آخرین تریلر جاودانگان به دین ویتمن (کیت هرینگتون) توضیح داد، به آن ها گفته شده است که هرگز در درگیری های انسانی دخالت نکنند، مگر این که دویانت ها مشکل اصلی باشند. در این تریلر تبلیغاتی، اصلا نامی از کسانی که این دستور را داده اند، برده نمی شود اما با اطمینان می توان گفت که دستور از طرف خالقان جاودانگان، سلستیال ها بوده است. مخاطبان، آن ها را کمتر در جهانی سینمایی مارول دیده اند اما قبلا در آثار قبلی این فرانچایز، مورد اشاره قرار گرفته اند و هم چنین در فیلم نگهبانان کهکشان 2، ایگو (کرت راسل)، پدر استار لرد (کریس پرت)، یکی از سلستیال ها بود. فیلم آینده کلوئی ژائو، آن ها را به خوبی معرفی می کند، زیرا نقشی اساسی در ایجاد تازهترین گروه ابرقهرمانی جهانی سینمایی مارول دارند.

اکنون سوال این است که چرا آن ها از مداخله منع شده اند. سرسی به این موضوع نپرداخت و احتمال می رود که پاسخ این سوال، در خود فیلم و راز اصلی جاودانگان باشد. معمار جهانی سینمایی مارول، کوین فایگی گفت که رویدادهای این فیلم، تاثیر بزرگی بر داستان های آینده این فرانچایز خواهند داشت، داستان هایی که همه آن ها با سیاست عدم دخالت تیم، ارتباط دارد. در هر صورت، استودیو مارول باید بتواند دلیل نبودن جاودانگان در نبرد با تانوس را بیان کند. این تصمیم نه تنها بر زمین، بلکه بر کل جهان تاثیر گذاشت. مشارکت این نژاد فناناپذیر، شکست زودهنگام تایتان دیوانه را تضمین نمی کرد اما قطعا شانس پیروزی انتقام جویان را به مقدار قابل توجهی، افزایش می داد.

منبع: Screenrant

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 62931

به "اگر جاودانگان در جنگ ابدیت حضور داشتند تانوس شکست می خورد؟" امتیاز دهید

5 کاربر به "اگر جاودانگان در جنگ ابدیت حضور داشتند تانوس شکست می خورد؟" امتیاز داده اند | 3.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر جاودانگان در جنگ ابدیت حضور داشتند تانوس شکست می خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید