ایجاد اشتغال و ارتقای فناوری ، شهرک ها و نواحی صنعتی میزبان کسب وکار های دانشی می شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حمایت ها و مشوق هایی برای استقرار فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری در شهرک ها و نواحی صنعتی ارائه می گردد.

ایجاد اشتغال و ارتقای فناوری ، شهرک ها و نواحی صنعتی میزبان کسب وکار های دانشی می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در قالب تفاهم نامه همکاری ­های مشترک زمینه توسعه و نفوذ فناوری­ های نوین در بین صنایع کوچک و متوسط در سطح کشور را فراهم می نمایند.

همچنین ارتقاء سطح فنی و کیفی در محصولات و خدمات فنی و تخصصی، ایجاد بستر های لازم برای توسعه زیرساخت­ های مورد احتیاج نوآوری در سطح کشور و بهبود فضای کسب و کار در این همکاری دنبال خواهد شد.

در این راستا با ارائه حمایت ها و مشوق هایی استقرار فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری در شهرک ها و نواحی صنعتی افزایش می یابد و از ظرفیت­ ها و زیرساخت های موجود برای توانمندسازی و توسعه بازار (تجاری­ سازی) واحد ها و مؤسسات فناور کوچک و متوسط، شرکت­ های دانش­ بنیان و بنگاه ­های صنعتی مستقر در مراکز نوآوری، مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، نواحی نوآوری و شهرک­ های صنعتی و فناوری و مشاوران مراکز خدمات تخصصی فناوری به کار گرفته می شود.

همچنین ایجاد و توسعه شبکه­ ها و خوشه ­های تخصصی کسب و کار و تسهیل هم­رسانی عرضه و تقاضای فناوری و نوآوری برای ارتقای سطح فنی و کیفی در محصولات و خدمات در بنگاه ­های کوچک و متوسط در راستای توسعه زیست بوم نوآوری کشور در دستور کار قرار گرفته است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستای توسعه استقرار شرکت های دانش بنیان، فناور، خلاق، مخترعان، شتابدهنده ­ها و مراکز نوآوری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور، مشوق های حمایتی را اجرایی نموده است و معاونت علمی و فناوری امکان بهره ­گیری شرکت­ های مستقر در شهرک­ ها و نواحی صنعتی از زیرساخت­ های حمایتی خود را در چارچوب ضوابط فراهم می ­کند.

این کار با هدف استفاده از ظرفیت فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری در خلق ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و ارتقای فناوری و رقابت پذیری محصولات واحد های فراوریی کوچک و متوسط، صورت می گیرد. براساس این حمایت ها، شرکت های دانش بنیان و فناور، مشمول 10 درصد مشوق نسبت به کل قرارداد حقوق انتفاع عرصه، خواهند شد.

مشوق های حمایتی برای فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری

بنابراین بر اساس تازه ترین مصوبه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری علاوه بر مشوق 10 درصدی می توانند قدرالسهم بخش نقدی موضوع قرارداد خود را در مناطق توسعه یافته به میزان 20 درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته به میزان 10 درصد و همچنین بخش تعهدی موضوع قرارداد خود را هم در مناطق توسعه یافته و هم در مناطق کم تر توسعه یافته در 24 ماه پرداخت نمایند.

در صورت بهره برداری پیش از موعد شرکت های دانش بنیان و فناور، تا سقف 10 درصد مبلغ قرارداد به طرف های قرارداد بازمی شود. اجاره بهای دفاتر تحت قرارداد شرکت های دانش بنیان و فناور، در مراکز خدمات فناوری و کسب و کار ایجاد شده در سطح کشور در سال اول استقرار در صورتی که فعالیت اثربخش داشته باشند، مشمول مشوق خواهد شد.

همچنین از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، واگذاری حقوق انتفاع عرصه به شرکت های دانش بنیان در زمین های حاصل از فسخ قرارداد های راکد حتی در شهرک ها و نواحی تقاضامحور در سراسر کشور در اولویت قرار داده شده است.

همچنین برای احداث 1000 واحد کارگاهی برای انجام فعالیت های فراوری شرکت های دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور برنامه ریزی و زمینه سازی لازم صورت گرفته است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57602

به "ایجاد اشتغال و ارتقای فناوری ، شهرک ها و نواحی صنعتی میزبان کسب وکار های دانشی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد اشتغال و ارتقای فناوری ، شهرک ها و نواحی صنعتی میزبان کسب وکار های دانشی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید