برنامه ویژه فدراسیون فوتبال برای استفاده از علی کریمی و مهدوی کیا خبرنگاران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، انتخاب شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رییس فدراسیون فوتبال ، طرفداران علی کریمی را کاملا ناامید نموده است. اما ظاهرا رییس فدراسیون فوتبال میخواهد از علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در حوزه مدیریت مرکز ملی فوتبال استفاده کند و به نوعی این دو را وارد فدراسیون فوتبال کند.

برنامه ویژه فدراسیون فوتبال برای استفاده از علی کریمی و مهدوی کیا خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، درهای فدراسیون فوتبال به روی بزرگان باز است، از مرحله حرف و شعار به مرحله عمل می رسد.از فدراسیون فوتبال خبر می رسد شهاب الدین عزیزی خادم برنامه های تازه ای برای به کارگیری ملی پوشان قدیمی در مناصب فنی و حتی اجرایی دارد.

روزی که رییس فدراسیون فوتبال در خلال پیغام نوروزی اش از باز بودن درهای فدراسیون به روی بزرگان فوتبال ایران حرف زد، خیلی ها این حرف را به حساب تعارف گذاشتند اما شهاب عزیزی خادم به گفته همکارانش طی همین مدت سلسله گفتگوهایی با چهره های مطرح فوتبال ایران داشته و از آنها برای عضویت در کمیته های فنی فدراسیون، مدیریت تیم های ملی، همکاری با مرکز تیم ملی و … دعوت نموده است.

رییس فدراسیون: فوتبال را به دست اهالی فوتبال می سپاریم

شهاب عزیزی خادم در پیغام نوروزی اش گفته بود:

در برنامه هایم هم اعلام کردم و تاکید می کنم این فدراسیون جدید، فدراسیونی است که درِ آن به روی همه باز است و من با خیلی از دوستان عزیز و ستاره ها صحبت نموده ام و از همین تریبون شما و رسانه شما اعلام می کنم فدراسیون، فدراسیونی مشورت پذیر است و توصیه پذیر نیست. این فدراسیون یک فرصت تاریخی است، برای جامعه فوتبال و کسانی که می خواهند به فوتبال ملی یاری نمایند. در این دو سه دهه گذشته فضا مقداری انقباضی تر و بسته تر بوده است ولی درِ این فدراسیون به روی همه باز است و هر کسی می تواند یاری کند و ما تمام قد کنار بهترین ها خواهیم بود، صلاحیت سنجی می کنیم، صلاحیت گزینی می کنیم و کار را به دست اهالی فوتبال می سپاریم.

شهاب عزیزی خادم: مدیری که از بیرون به فوتبال می آید، باید کار مالی کند

همان روز وقتی دوربین ها خاموش شد، عزیزی خادم تاکید نمود فدراسیون فوتبال می خواهد از میان ستاره های اخیر تیم های ملی، برای آینده فوتبال ایران مدیر پرورش بدهد.

رییس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت:

این اشتیاقی که ستاره های فوتبال به مربیگری دارند، عالی است اما باید بعضی دوستان را به سمت مدیریت سوق داد. باید این فضا را برای آنها فراهم کرد که با عضویت در کمیته های مختلف فدراسیون فوتبال، مدیریت را تجربه نمایند. آنها در فن فوتبال صاحب تخصص هستند و اگر در مدیریت هم صاحب تجربه شوند، فوتبال ما واقعا از مدیر غیر فوتبالی بی احتیاج خواهد شد. اگر مدیری هم از بیرون به فوتبال می آید، باید در زمینه های مالی و ارتباطات به فوتبال یاری کند و توسعه فنی را به اهل فن بسپارد.

تاکید عزیزی خادم بیشتر روی این موضوع بود که او و نایب رییس اول فدراسیون باید انرژی خود را روی فعالیت های مالی و توسعه فوتبال ایران بگذارند و حوزه فنی فوتبال به دست متخصصین اداره گردد.

برنامه فدراسیون فوتبال برای همکاری با ملی پوشان بین المللی

حالا این خبر به گوش می رسد که عزیزی خادم میخواهد از علی دایی، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، حمید استیلی، رحمان رضایی، محمد خاکپور و سایر چهره های فوتبال ایران که وجهه بین المللی دارند، در حوزه مدیریت فنی دعوت به همکاری کند. اگرچه هنوز فدراسیون این موضوع را علنی ننموده اما بعضی خبرنگاران نزدیک به فدراسیون احتمال می دهند عزیزی خادم از مهدی مهدوی کیا و علی کریمی بخواهد کارهایی نظیر مدیریت اجرایی تیم ملی یا مدیریت مرکز ملی فوتبال را برعهده بگیرند. رییس فدراسیون فوتبال در تدارک تشکیل یک کمیته فنی با حضور فوتبالیست های ملی و سرشناس نظیر علی دایی، رحمان رضایی و حمید استیلی و … است. یعنی در واقع فدراسیون میخواهد آن دسته از ستاره های سرشناس فوتبال ایران که تمایل به مربیگری دارند را در کمیته فنی به همکاری دعوت کند و آن دسته از ستاره هایی که تمایل به مدیریت دارند را هم در بخش های مدیریتی بالای سر تیم های ملی بزرگسالان تا نونهالان به کار بگیرد.

حمایت فدراسیون از ستاره ها برای دریافت کرسی در آسیا

همچنین گفته می گردد فدراسیون فوتبال میخواهد ملی پوشان سابق و لژیونرهایی که سابقه بازی در تیم های مطرح اروپایی داشتند را برای عضویت در کمیته های مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا مثل کمیته جوانان، کمیته توسعه و … نامزد نموده و از آنها برای به دست آوردن کرسی در AFC حمایت کند.

علی کریمی و مهدی مهدوی کیا برای ریاست و نایب رییسی فدراسیون فوتبال نامزد شده بودند و حالا اگر دعوت از آنها به همکاری با فدراسیون فوتبال اجرایی گردد، می تواند یک اتفاق فرخنده برای فوتبال ملی ما باشد و سایر ستاره های فوتبال را هم به همکاری با فدراسیون سوق دهد. البته با توجه به شرایط فعلی تیم ملی که احتیاج به آرامش دارد به نظر می رسد این تغییرات به خاتمه مرحله اول رقابتهای انتخابی جام جهانی موکول گردد.

همچنین طرح راه اندازی یک خیریه با همکاری ستاره های فوتبال ایران روی میز رییس فدراسیون فوتبال است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53303

به "برنامه ویژه فدراسیون فوتبال برای استفاده از علی کریمی و مهدوی کیا خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ویژه فدراسیون فوتبال برای استفاده از علی کریمی و مهدوی کیا خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید