برهم صالح: عراق می تواند عامل تفاهم قدرت های منطقه ای و بین المللی باشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور عراق ضمن استقبال از وزیر خارجه قطر گفت که کشورش می تواند عامل درک و تفاهم مثبت و نقطه ثبات و صلح قدرتهای منطقه ای و بین المللی باشد.

برهم صالح: عراق می تواند عامل تفاهم قدرت های منطقه ای و بین المللی باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برهم صالح رئیس جمهور عراق، امروز (چهارشنبه - 15 ژانویه)، در کاخ السلام (صلح) ریاست جمهوری در بغداد، میزبان محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه و معاون نخست وزیر قطر بود.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق، در این دیدار، اوضاع جاری منطقه ای و بین المللی و شیوه های آرام سازی فضای موجود برای حفظ امنیت و ثبات منطقه بررسی و بر ضرورت خویشتن داری و غلبه ادبیات حکمت و گفت وگو برای کاهش شدت تنش ها تاکید شد.

بر اساس این گزارش، برهم صالح در این دیدار گفت: عراق می تواند عامل درک و تفاهم مثبت و نقطه ثبات و صلح میان قدرتهای منطقه ای و بین المللی باشد و از یکپارچه کردن تلاش ها برای حل بحران های کنونی حمایت می کند تا ملت های منطقه در صلح و رفاه و سعادت زندگی کنند.

وی اضافه نمود که عراق هرگز نقطه آغاز تجاوز علیه کشورهای همسایه خود نخواهد بود یا به میدان جنگ جدیدی که پتانسیل ها و توانمندی های ملت ها را از بین می برد، تبدیل نخواهد شد.

در مقابل، وزیر خارجه قطر نیز با اشاره به حساسیت اوضاع کنونی بر اهمیت هماهنگی و اقدام مشترک با طرف های منطقه ای و بین المللی برای دستیابی به راهکار های مسالمت آمیز برای حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش ، در این دیدار، همچنین، راه های موجود برای تقویت روابط دو جانبه میان بغداد و دوحه در راستای منافع مشترک دو ملت عراق و قطر، بررسی شد.

وزیر خارجه قطر که صبح امروز به منظور بررسی جدیدترین تحولات منطقه با مقامات عراقی، در سایه تشدید تنش های واشنگتن با تهران، وارد بغداد شده، پس از دیدار با محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق و حضور در یک کنفرانس خبری مشترک به دیدار رئیس جمهور عراق رفت.

وی در کنفرانس خبری ظهر امروز با همتای عراقی اش گفت: این سفر به منظور رایزنی درباره جدیدترین تحولات منطقه کاهش تنش ها در منطقه صورت گرفت. امروز منطقه شاهد مرحله پرتنشی است و کلیه کشورها باید برای آرام سازی تلاش کنند. ما از عراق، ملت و حاکمیت و وحدت اراضی آن حمایت می کنیم از تحرکات اخیر عراق و تقویت روابط آن با کشورهای عربی و کشورهای همسایه تقدیر می کنیم.

ص

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20379

به "برهم صالح: عراق می تواند عامل تفاهم قدرت های منطقه ای و بین المللی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برهم صالح: عراق می تواند عامل تفاهم قدرت های منطقه ای و بین المللی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید