تایوان: فعالیت های دفترمان در هنگ کنگ را تعدیل می کنیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت محلی تایوان امروز یکشنبه بیان کرد که در پی تعدیل و اصلاح فعالیت های حرفه ای نمایندگانشان در دفتر هنگ کنگ هستند. این تصمیم در پی آن اعلام شد که دولت محلی هنگ کنگ از نمایندگان تایوانی خواسته بود سندی را در حمایت از سیاست ارضی چین مبنی بر اینکه تایوان بخشی از خاک این کشور محسوب می گردد، امضا نمایند.

تایوان: فعالیت های دفترمان در هنگ کنگ را تعدیل می کنیم

شورای امور داخلی تایوان مدعی است که از جولای 2018 تا به امروز، دولت هنگ کنگ مرتباً شرایط غیر معقول سیاسی را دستاویزی برای صدور ویزا کارکنان تایوانی دفتر هنگ کنگ قرار می دهد که شامل امضا کردن سند تعهد به چین واحد نیز می گردد.

شورای امور داخلی تایوان همچنین اضافه کرد: از 21 ژوئن، دفتر ما در هنگ کنگ روش های مدیریت امور حرفه ای را اصلاح خواهد نمود. این شورا جزئیات بیشتری از این کار ارائه نکرد غیر از ذکر این مطلب که دفتر فعالیت های ضروری اش را حفظ می نماید.

همچنین این شورا بر این نکته نیز تاکید نمود که کارکنانشان در دفتر هنگ کنگ هیچ سندی مبنی بر چین واحد را امضا نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگاران، این صحبت ها در حالی بیان می گردد که تایوان در پافشاری بر سیاست های جدایی طلبانه اش از ناحیه کشورهای غربی علی الخصوص ایالات متحده احساس پشتگرمی می نماید.

پیشتر نیز دولت چین برای چندمین بار هشدار داده بود که مداخله بیگانگان در مسائل مربوط به تایوان را برنمی تابد و به هرگونه تبانی در این خصوص نیز، پاسخی کوبنده خواهد داد و به همین دلیل، چند روز پیش، 28 فروند هواپیمای چینی شامل جنگنده و بمب افکن های هسته ای، با ورود به حریم هوایی جزیره تایوان، به قدرت نمایی پرداختند.

چین بر این باور است که بعضی مقامات تایوان در همدستی با بیگانگان به دنبال جدایی طلبی هستند. پکن پیشتر هم به واشنگتن هشدار داده بود که سیگنال هایش ممکن است به تحریک جریان های جدایی طلب تایوان منجر گردد و باید از این کار دست بردارد. همچنین، پکن پیشتر هشدار داده بود که جدایی طلبی تایوان، معنایی جز جنگ نخواهد داشت.

چین همیشه به آمریکا و متحدان غربی اش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59064

به "تایوان: فعالیت های دفترمان در هنگ کنگ را تعدیل می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان: فعالیت های دفترمان در هنگ کنگ را تعدیل می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید