تبعات آسیب های سوختگی الکتریکی، ضرورت ایمن سازی محیط کار

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران، از سوختگی الکتریکی به عنوان یکی از سوختگی های پرچالش با پتانسیل ناتوان کنندگی و حتی معلولیت قطع اندام دانست.

تبعات آسیب های سوختگی الکتریکی، ضرورت ایمن سازی محیط کار

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، طیب قدیمی، در آستانه برگزاری نهمین کنگره کشوری سوختگی، به مقوله پیشگیری در حوزه سوختگی اشاره نمود و گفت: پیشگیری، مقوله ای است که بیش از پیش می بایست در حوزه سوختگی مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با عنوان این مطلب که عوارض جسمی حاد و مزمن سوختگی الکتریکی هزینه های زیادی بر نظام سلامت، فرد و خانواده او تحمیل می نماید، ادامه داد: هزینه پیشگیری از وقوع سوختگی الکتریکی با استانداردسازی توسط نهاد ها و سازمان های مسئول و ناظر این موضوع بسیار کمتر از هزینه درمان است و قسمت عمده آن می تواند در راستای آموزش برای پیشگیری باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به هزینه های بالای سوختگی، گفت: سوختگی الکتریکی، یکی از انواع سوختگی است که علاوه بر هزینه های سنگین اقتصادی، با عارضه های شدید جسمانی برای فرد آسیب دیده همراه است.

قدیمی با عنوان این مطلب که کمتر از 10 درصد حوادث سوختگی ناشی از سوختگی الکتریکی است، اضافه نمود: هر چند سوختگی الکتریکی نسبت به سایر سوختگی ها از شیوع کمتری برخوردار است، اما با ضایعات و مسائل منجر به ناتوانی فرد آسیب دیده همراه است.

وی اضافه نمود: آنالیز ها نشان داده است که بالای 30 درصد سوختگی های الکتریکی منجر به قطع عضو فرد آسیب دیده می گردد.

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران، از کار افتادگی و تحمیل بار اقتصادی به اقتصاد سلامت و کشور به عنوان دیگر تبعات سوختگی الکتریکی عنوان نمود و گفت: قریب به اتفاق سوختگی های الکتریکی در محیط کار رخ می دهد که ضروری است به مقوله ایمنی محیط کار و نیرو های شاغل، بیش از پیش توجه گردد.

قدیمی، بر اصلاح رفتار مردم در پیشگیری از سوختگی تاکید نمود و اضافه نمود: سالانه 1300 نفر بر اثر سوختگی الکتریکی دچار قطع عضو می شوند.

نهمین کنگره کشوری سوختگی، با شعار آسیب های سوختگی الکتریکی و چالش های پیش رو، در روز های اول تا دوم اسفند 98 در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21468

به "تبعات آسیب های سوختگی الکتریکی، ضرورت ایمن سازی محیط کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعات آسیب های سوختگی الکتریکی، ضرورت ایمن سازی محیط کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید