تعداد کرسی های ورزش ایران در مجامع جهانی، آسیایی و منطقه ای

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران - گروه ورزش: کرسی بین المللی و کسب آن در مجامع بین المللی از چالش های اساسی است که ورزش ایران همیشه با آن روبرو بوده و هست به خصوص در مواقعی که ضعف دیپلماسی ورزش ایران باعث ناکامی در استیفای حق و حقوق نمایندگان ایران می گردد.

تعداد کرسی های ورزش ایران در مجامع جهانی، آسیایی و منطقه ای

این در حالی است که ورزش ایران از کرسی های بین المللی و تصدی مهمترین های آنها بی نصیب هم نبوده اما بی تدبیری ها، اقدامات خودخواهانه و غرض ورزانه و حتی اشتباهات عجیب باعث از دست رفتن تدریجی آنها شده است.

در هر صورت چالش کرسی های بین المللی و تبدیل شدن آن به پاشنه آشیل ورزش ایران، تصمیم گیرندگان وزارت ورزش را به انجام اقدام اساسی برای برطرف این معضل ترغیب نموده است. این اقدام با تهیه و تدوین دستورالعمل نحوه حمایت از توسعه ارتباطات بین المللی و صندلی نمایندگان ایران در مجامع بین المللی ورزش شروع شده تا اجرای آن منجر به کسب کرسی های جدید و بیشتر گردد. البته که این مسئله به معنی آمار صفر ورزش ایران برای در اختیار داشتن کرسی های بین المللی نیست.

320 کرسی ورزش ایران در مجامع بین المللی

پیگیری خبرنگاران در این زمینه به این نتیجه منجر شد: ورزش ایران که در قالب سه ارگان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و 53 فدراسیون و زیرمجموعه های وابسته به آنها فعال است، در حال حاضر صاحب تعداد 320 کرسی بین المللی است با این توضیح که بعضاً یک فرد در چند کرسی عضویت همزمان دارد. (آمار 320 مربوط به تعداد کرسی هاست نه تعداد متصدیان آنها)

خلاصه آمار مربوط به اعضای ایرانی که عضو مجامع بین المللی ورزشی هستند به این توضیح است:

ردیف عنوان پست تعداد عضویت
1 ریاست فدراسیون ها و سایر مجامع 17
2 نایب رئیس فدراسیون ها و سایر مجامع 28
3 عضویت در هیات رئیسه 23
4 دبیرکل 7
5 ریاست کمیته 38
6 نایب رئیس کمیته 6
7 دبیر کمیته 6
8 خزانه دار 7
9 سایر عضویت ها 188
10 مجموع 320

تعداد صاحبان کرسی های بین المللی ورزش در سطح جهانی، آسیایی و منطقه ای

فرشید طهماسبی مدیر امور بین الملل وزارت ورزش در تبادل نظر با خبرنگاران ضمن ارائه آمار مربوط به کرسی های بین المللی ورزش ایران، تاکید نمود که آخرین به روز رسانی صورت گرفته در این زمینه مربوط به دی ماه سال گذشته است. بنابراین تغییرات احتمالی در آمار ارائه شده دور از ذهن نیست.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28488

به "تعداد کرسی های ورزش ایران در مجامع جهانی، آسیایی و منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد کرسی های ورزش ایران در مجامع جهانی، آسیایی و منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید