جزئیات خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از نهایی شدن قرارداد خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی اطلاع داد.

جزئیات خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبدا، کاظم جلالی در مورد زمان بندی ارسال 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی به ایران، گفت: تحویل واکسن ها از خرداد 1400 شروع خواهد شد و بر اساس برنامه زمان بندی مورد توافق طرفین، تا انتها پاییز تمامی 60 میلیون دوز واکسن به ایران ارسال می گردد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فرایند فراوری مشترک واکسن اسپوتنیک وی در ایران از معرفی سومین شرکت ایرانی داوطلب فراوری مشترک به طرف روس اطلاع داد و گفت: هر شرکت ایرانی که توان واکسن سازی و زیرساخت فراوری این واکسن در داخل کشور را دارد می تواند درخواست خود را به ما ارائه دهد تا ما این شرکت را برای فراوری مشترک به طرف روس معرفی کنیم.

سفیر کشورمان در روسیه همچنین در مورد امکان خرید واکسن روسی به وسیله بخش خصوصی به محدود بودن توان فراوری روسیه اشاره و توضیح داد: این تلقی وجود دارد که واکسن در روسیه فراوری شده و از مجاری مختلف فروخته می گردد و کسی نیست که آن را بخرد. اما حقیقت این است که در روسیه تنها یک مجرا برای فروش واکسن وجود دارد که صندوق سرمایه گذاری مستقیم است و ما نیز با این صندوق ارتباط داریم و در حال اجرا خرید دولتی هستیم.

جلالی با هشدار نسبت به احتمال سوءاستفاده بعضی سوداگران از احتیاج کشور به واکسن، گفت: در روزهای اخیر تماس های زیادی از سوی بخش خصوصی و بعضی مسئولینی که دلسوزانه دنبال خرید واکسن هستند با ما گرفته شده و می گویند بعضی افراد ادعاهایی در مورد امکان تأمین واکسن دارند. اما آنالیز بعضی ادعاها از سوی سفارت نشان داد که متأسفانه این ادعاها صحیح نیست. ما تاکید داریم که چنین ادعاهایی باید راستی آزمایی گردد تا خدایی نکرده این اتفاق نیافتد که دوباره ارز نیمایی به یک عده سوداگر تحویل گردد و این افراد نیز نتوانند کاری برای واردات واکسن انجام دهند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55268

به "جزئیات خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید