حذف نام انصارالله یمن از فهرست تروریستی را به کنگره اطلاع دادیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت واشنگتن) در یک نشست خبری گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد خود برای حذف نام جنبش انصارالله یمن از فهرست سازمان های تروریستی خارجی و لغو تحریم های مرتبط با آن را به اطلاع کنگره این کشور رسانده است.

حذف نام انصارالله یمن از فهرست تروریستی را به کنگره اطلاع دادیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که هدف دولت بایدن از این اقدام کاستن از تبعات انسانی تحریم تروریستی انصارالله است و اینکه آمریکا نمی خواهد به عنوان یک کشور کاری انجام دهد که بر رنج میلیون ها نفر از مردم یمن بیافزاید!

ند پرایس همچنین گفت که ارزیابی قانونگذاران هر دو حزب کنگره، سازمان ملل و سازمان های امدادرسانی این بوده که اجرای فراگیر تحریم های تروریستی، باعث وخیم تر شدن شرایط انسانی در یمن خواهد شد.

گفته های عوام فریبانه و به دور از واقعیت این مقام آمریکایی مبنی بر عدم تمایل کاخ سفید به وخیم تر شدن بحران انسانی موجود در یمن در حالی مطرح می شود که دولت های پیشین آمریکا (باراک اوباما و دونالد ترامپ) از آغاز جنگ داخلی در یمن و تهاجم نظامی ائتلاف سعودی به این کشور (2015) که به بهانه حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن صورت گرفت، به پشتیبانی لجستیکی و نظامی از این ائتلاف اقدام و با بستن قراردادهای تسلیحاتی متعدد با ریاض، شرایط لازم برای تداوم این جنگ ویرانگر با بیش از 233 هزار کشته و آوارگی میلیون ها تن از مردم بیگناه یمن را فراهم کردند؛ جنگی که به تأیید سازمان ملل متحد، یکی از فاجعه بارترین بحران های انسانی صدسال اخیر در جهان را رقم زده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51281

به "حذف نام انصارالله یمن از فهرست تروریستی را به کنگره اطلاع دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف نام انصارالله یمن از فهرست تروریستی را به کنگره اطلاع دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید