حضور ایران در نشست 13 اسفند اوپک پلاس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، درحالی که ایران عضو کمیته مشورتی اوپک پلاس نیست، اما در در نشست ماه آینده میلادی این کمیته که برابر با 13 اسفند است، حضور پیدا می نماید.

حضور ایران در نشست 13 اسفند اوپک پلاس

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، یکی از نمایندگان اوپک پلاس که نخواست نامش فاش گردد، گفت: ایران قرار است در نشست کمیته مشورتی اوپک پلاس در ماه آینده میلادی شرکت کند.

به گزارش بلومبرگ، این نماینده گفت: در حالی که ایران از کاهش فراوری اوپک پلاس به علت تحریم های آمریکا معاف است و عضو کمیته مشترک نظارتی وزرا (JMMC) نیست، اما در نشست روز سوم مارس (13 اسفند) حضور خواهد داشت.

کشور های عضو سازمان اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه، روز بعد یعنی در چهارم مارس طی نشستی سطح فراوری ماه آوریل را معین خواهند کرد.

حضور اعضای غیرعضو این کمیته در نشست های آن، غیرمعمول نیست. پیش از این، لیبی و ونزوئلا نیز که عضو اوپک هستند، در این نشست حضور پیدا نموده اند.

با این وجود، حضور ایران در این نشست چندان متداول نیست، اما در شرایطی صورت می گیرد که امکان افزایش صادرات نفت ایران وجود دارد.

اگر حجم قابل توجهی از نفت ایران به بازار های دنیای وارد گردد، کوشش های اوپک برای کم کردن از مازاد عرضه ذخایر دنیا طی شیوع کرونا را پیچیده خواهد نمود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51506

به "حضور ایران در نشست 13 اسفند اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ایران در نشست 13 اسفند اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید