حقایق شهر ملبورن که تا الان از آن بی خبر بودید!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا در استرالیا است. این شهر دیدنی، حقایق جالبی را در خود جای داده است که حتی اگر در ملبورن هم متولد شده باشید، ممکن است از آن بی خبر باشید. ملبورن بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد و دومین شهر پر جمعیت استرالیا است. این شهر، یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان را دارا است، به همین دلیل افراد بسیاری از سراسر جهان، برای شروع کسب و کار خود، ملبورن را انتخاب می کنند. در ادامه به بررسی حقایق شهر ملبورن می پردازیم.

حقایق شهر ملبورن که تا الان از آن بی خبر بودید!

ملبورن پایتخت استرالیا

جالب است بدانید که ملبورن به مدت 26 سال پایتخت استرالیا بوده است. در سال 1901 این شهر به عنوان پایتخت استرالیا انتخاب شد اما در سال 1927، پایتخت استرالیا تغییر کرد و شهر کانبرا به عنوان پایتخت آن انتخاب شد.

آب و هوای غیر قابل پیش بینی ملبورن

آب و هوای غیر قابل پیش بینی ملبورن، از جذابیت های این شهر پر جمعیت است. به طوری که ممکن است در یک روز، چهار فصل را تجربه کنید. دمای هوای شهر ملبورن از -2.8 درجه تا 46.4 درجه متغیر است.

رکورد حل روبیک در ملبورن شکسته شد!

مکعب روبیک، که یکی از بازی های فکری بسیار پر طرفدار است، به دست یک ملبورنی در 6.54 ثانیه حل شده است. این فرد که فلیک زمدگز نام دارد، عنوان سریع ترین فرد دنیا در حل مکعب روبیک را به دست آورد. این فرد بعد از شکستن رکورد حل مکعب روبیک، در سال 2013 رکورد جدیدی را در سیدنی به ثبت رساند و مجددا رکورد خود را شکست.

رستوران برتر ملبورن در تراموای

واقعا عجیب است که بهترین رستوران ملبورن در یک تراموا قرار گرفته باشد. اما این یکی از حقایق شهر ملبورن است. در تراموا این شهر، رستورانی با فضای رمانتیک و آشپزان حرفه ای قرار گرفته است که علاوه بر این که غذاهای ویژه ای را به مشتریان خود می دهد، یک تور دیدنی به دور ملبورن هم دارد. به قول قدیمی ها، هم فال است و هم تماشا. غذاهای این مجموعه توسط آشپزان 5 ستاره پخته می شود و در نظر سنجی هایی که در تریپ ادوایزر ثبت شده است، این رستوران توانسته است، رتبه اول را کسب کند.

رژه المپیک از ملبورن به وجود آمد!

یکی از حقایق شهر ملبورن، آغاز رژه المپیک است که برای اولین بار توسط کودکی در این شهر بیان شد. در سال 1956، ملبورن اولین میزبان بازی های المپیک در خارج از آمریکای شمالی و اروپا شد. جا یان وینگ که در آن سال پسر بچه ای ورزشکار بود، به عنوان یکی از ستاره های ملبورن در این مسابقات حضور یافت. وی با نوشتن نامه ای به کمیته المپیک، پیشنهاد داد تا ورزشکاران در انتها مسابقات رژه بروند تا سمبلی از اتحاد دنیای را در انتها مسابقات ببینیم. بعد از سی سال، هویت این پسر بچه آشکار شد.

اولین چراغ راهنما در استرالیا

اولین چراغ راهنما در استرالیا، در شهر ملبورن قرار گرفت. در سال 1912، در کنج خیابان کولینز و سوانستون، این چراغ راهنما نصب شد. جالب است بدانید که در ایالت ویکتوریا، در سال 1970 بستن کمربند ایمنی الزامی شد و ملبورن اولین شهری بود که این قانون را وضع کرد.

ملبورن فقیر ندارد!

ملبورن به عنوان بهترین شهر برای زندگی در دنیا رای آورده است. استانداردهای زندگی در این شهر بسیار بالا است و مردمی که در این شهر زندگی می کنند، معمولا شرایط مالی مناسبی دارند. یکی دیگر از حقایق شهر ملبورن این است که در این شهر بی خانمان نمی بینید. مگر این که از کشورهای دیگر، بی خانمان ها پناهنده شده باشند.

38 درصد مردم ملبورن، در کشورهای اطراف به دنیا آمدند!

بسیاری از مردمی که در ملبورن زندگی می کنند، در کشورهای ایتالیا، ویتنام، چین، یونان و انگلستان به دنیا آمده اند و بعدها، ملبورن را برای زندگی انتخاب کرده اند. به همین دلیل است که تنوع فرهنگی در این شهر بسیار زیاد است و تفاوت های پوشش و رفتار نژادهای مختلف، باعث جذابیت این شهر شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: سفرمی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32405

به "حقایق شهر ملبورن که تا الان از آن بی خبر بودید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق شهر ملبورن که تا الان از آن بی خبر بودید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید