خانم بخشدار در جنگ با طالبان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، افغانستان در پی خروج نیرو های نظامی آمریکا و ناتو این روز ها به صحنه نبرد میان طالبان و نیرو های دولتی تبدیل شده است. در ولسوالی چهارکنت هم مردم گاو و گوسفند و زمین شان را فروخته اند تا بتوانند با آن اسلحه تهیه کرده و با طالبان مبارزه کنند.

خانم بخشدار در جنگ با طالبان

به گزارش خبرنگاران، ولسوالی چهارکنت یک منطقه کوهستانی دورافتاده است که در میان کوه ها و دره ها واقع شده است و کمتر از یک ساعت با مزارشریف در ولایت بلخ فاصله دارد.

سلیمه مزاری، بخشدار ولسوالی چهارکنت بلخ است. او سه فرزند دارد و این روز ها پا به پای نیرو های نظامی مشغول مدیریت نبرد با طالبان است و در تلاش است تا نیرو های بیشتری را برای مبارزه علیه طالبان به خدمت بگیرد.

وی می گوید: وقتی من وظیفه [بخشداری]را آغاز کردم فکر کنم ما یک شش ماهی راحت بودیم. زمزمه اینکه طالبان مردم را تحت فشار قرار می دادند که زکات بدهید یا تسلیم شوید، به گوش می رسید، اما جنگ که آغاز شد الان دو سال و نیم می شود که ما با طالبان جنگ داریم.

سلیمه مزاری در توصیف طالبان گفت: طالبان کسانی هستند که اولین کاری که می کنند حقوق انسانی را زیرپا می گذارند، جلوی تحصیل زنان را می گیرند و مانع از این می شوند که جوانان ما شغلی داشته باشند.

سلیمه مزاری می گوید: مردم ما سلاح نداشتند، اما رفتند گاو، گوسفند و حتی زمین های خود را فروختند تا اسلحه بخرند. هر زمان که درگیری وجود داشته باشد و مهمات وجود نداشته باشد، مردم مهمات خود را خریداری می کنند. آن ها هر روز در خط مقدم هستند آن هم بدون هیچ گونه دستمزی. بسیاری شهید شدند، اما متأسفانه هیچ کس حتی خبری از آن ها نگرفت.

وی نحوه مدیریت شرایط افغانستان پس از خروج نیرو های خارجی انتقاد دارد و می گوید: خارجی ها مدت ها پیش اعلام کرده بودند که از افغانستان خارج می شوند. اما من در بخش های نظامی و امنیتی هیچ برنامه ای ندیدم که وقتی خارجی ها بیرون می فرایند ما باید در این مرحله چه کنیم.

گروه طالبان از سه ماه پیش همزمان با آغاز فرایند خروج نظامیان آمریکا و ناتو عملیات تهاجمی خود علیه نیرو های دولتی را آغاز کرد. این گروه روز جمعه پیروز شد تا کنترل شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز را در اختیار بگیرد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61992

به "خانم بخشدار در جنگ با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانم بخشدار در جنگ با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید