خبرنگاران الو دکتر مرجع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- در حال حاضر یکی از مهم ترین دغدغه ها و مساله اصلی کشور بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در مورد مقابله با شیوع ویروس کرونا است در این خصوص الو دکتر به نوبه خود اطلاعات و اخبار مهمی به مردم ارائه می دهد.

خبرنگاران الو دکتر مرجع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره کرونا

ویروس کرونا بیش از یک ماه است که به صورت مهمانی ناخوانده وارد ایران شده است این ویروس بدقلق تنها در صورتی محدود یا قطع می گردد که مردم در خانه بمانند و نکات بهداشتی را رعایت نمایند و در غیر این صورت بر شیوع این ویروس دامن زده و جان باختگان را بیشتر می نمایند بنابراین بسیاری از پزشکان، هنرمندان و پژوهشگران و... برای سهیم شدن برای مقابله با این بیماری به صورت مجازی به اطلاع رسانی در خصوص این ویروس پرداخته اند یکی از آنها صفحه اینستاگرام با نام الو دکتر است که یک پیچ وب سایت پزشکی و سلامتی به شمار می رود و به طور کلی در خصوص سبک زندگی، تغذیه سالم، سلامت افراد جامعه به اطلاع رسانی می پردازد. این روزها این صفحه به آگاهی سازی در خصوص کرونا می پردازد تا به نوبه خود نقش و سهمی در شکست بحران کرونا ایفا نموده باشد در این صفحه اطلاعات مختلفی شامل اخبار شرایط کرونا در نقاط مختلف ایران و دنیا، راه های پیشگیری و مهار کرونا، بهبودیافتگان و هشدارها در خصوص این بیماری به مردم می دهد که در زیر به بعضی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

هشدارها و راه های پیشگیری و مقابله با کرونا

الو دکتر در بعضی از پست ها صفحه اینستاگرام خود از تاثیر ویتامین ها برای کرونا می نویسد و در عین حال هشدار می دهد که خوردن قرص ویتامین دی بدون آزمایش و مشورت پزشک خطرناک بوده و نوشته است که متاسفانه افرادی بدون نظر پزشک، در دوزهای بالا هر روز در حال مصرف ویتامین هستند که این خود باعث آسیب به بدن خواهد شد. این صفحه اینستاگرام در خصوص پاسخ به سوالات کرونایی مردم پیشنهاد می نماید که مردم سوالات خود را به وسیله تماس با شماره 190، 4030 یا 1666 بپرسند تا خط 115 اورژانس اشغال نگردد این شماره ها مخصوص کرونا است و سوالات مردم در رابطه با کرونا را پاسخ می دهد.

همچنین الو دکتر در صفحه خود نوشته است همه افراد باید نکات بهداشتی را رعایت نمایند تمام افراد بالای 50 سال، مصرف نمایندگان داروی کورتون، بیماران دیابتی، بیماران قلبی، افراد با مسائل ریوی و تنفسی، بیماران سرطانی، افراد سیگاری این افراد ضمن رعایت بیشتر نکات بهداشتی باید برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا در خانه بمانند. این صفحه در عین حال می نویسد که دلیلی برای وحشت از کرونا وجود ندارد و به بازتاب سخنان مدیر بخش اروپا در سازمان بهداشت می پردازد و می نویسد در حال حاضر میزان مرگ و میر در چین کاهش یافته است و دلیلی برای وحشت وجود ندارد از هر پنج بیمار مبتلا به کرونا چهار نفرشان علایم خفیفی دارند و بهبود می یابند.

علاوه بر موارد فوق این صفحه از تجربه بیماران کرونایی در روز اول اطلاع رسانی می نماید و می نویسد: روز اول بیماران تب دارند و ممکن است دچار خستگی، درد عضلانی و سرفه خشک شوند و روز پنجم بیماران ممکن است در تنفس دچار مشکل شوند روز هشتم بیماران مبتلا موارد شدید، دچار سندروم پریشانی حاد تنفسی می شوند. روز دهم: اگر بیماران علایم وخیم تری داشته باشند در بخش مراقبتهای ویژه بستری می شوند. همچنین در خصوص علت شیوع بالا کرونا در ایران به بازتاب سخنان پروفسور کی سئوک پرداخته و می نویسد: نقص ایمنی ارثی یکی از علل شیوع ویروس در کشورهایی از جمله ایران و ایتالیا است. کمبود ایمنی یا نقص ایمنی به معنی عملکرد نامناسب سیستم ایمنی بدن است.

الو دکتر و اخبار ایران و دنیا در خصوص کرونا

این صفحه اینستاگرام به مهم ترین اخبار ایران و دنیا در خصوص کرونا پرداخته است و نوشته که تست کرونای رییس جمهور برزیل مثبت اعلام شده است این در حالی بود که ترامپ رییس جمهور آمریکا با وی دیدار داشته است. همچنین به بازتاب اخبار در استا قم و گیلان که شیوع کرونا در این 2 شهر بیشتر بوده پرداخته است و نوشت در این 2 استان با خود مراقبتی و محدودیت تردد شاهد کاهش ابتلای جدید افراد هستیم در عین حال پیشنهاد می نماید که از سفر به 11 استان کانون آلودگی خودداری کنید. از دیگر خبرهای مهم این صفحه اینستاگرامی خبر ابتلای مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به ویروس کرونا بود.

الو دکتر در یکی دیگر از خبرها خود می نویسد که ارتش نیروی درمانی و بیمارستان و امکانات خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهد. حضور ارتش در مقابله با کرونا یاری مهمی خواهد بود و در بخش ضدعفونی کردن مناطق و نقل و انتقلات و خدمات هم نقش مهم می توانند ایفا نمایند. علاوه بر موارد فوق این پیج اینستاگرامی به بازتاب اخبار مربوط به تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایران به ویژه در کانون های شیوع این بیماری پرداخته است.

شکست کرونا و بهبودیافتگان

الو دکتر در صفحه اینستاگرام خود به بازتاب خبرهای مختلف در خصوص شکست این بیماری می نویسد برای نمونه در این صفحه از سزارین اولین مادر کرونایی در شهر بوکان خبر می دهد و می نویسد حال مادر و نوزاد خوب است و در یا در مطلبی دیگر نوشته است که مرد 100 ساله کرونا را شکست داد این پیرمرد چینی از مشکل قلبی، آلزایمر و فشار خون رنج می برده اما با این حال از کرونا بهبود یافته است این صفحه اینستاگرام با از بهبودی پیرزن 98ساله چینی و بهت و حیرت از بهبود یافتگی وی خبر می دهد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25904

به "خبرنگاران الو دکتر مرجع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران الو دکتر مرجع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید