خبرنگاران بازی های بومی و محلی اصفهان احیا می شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اصفهان- خبرنگاران- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد ورزش های بومی و محلی، احیای این رشته ها را از رسالت های اداره کل و هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان ذکر کرد.

خبرنگاران بازی های بومی و محلی اصفهان احیا می شود

سید محمد طباطبایی شامگاه سه شنبه در مجمع سالیانه هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان اصفهان اعلام نمود: هیات های شهرستانی برای احیای این ورزش ها با توجه به منویات رهبر انقلاب گام بردارند، چراکه سه رکن اسلامیت، ملی گرایی و بومی گرایی در این بازی ها نهفته است.

وی با اشاره به اینکه هیات های استانی و سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان با اجرای طرح ساخت سالن های صالحین، انقلاب بسیار خوبی در توسعه فضاهای ورزشی ایجاد کردند، اضافه کرد: ورزش روستایی نیز از این فضاها بهره مند شده است که می تواند در راستای ورزش قهرمانی و نخبه پروری گام بردارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، در ادامه با تاکید بر استفاده از مربیان دارای مجوز و کارت در مکان های ورزشی و خانه های ورزش روستایی گفت: همچنین برای داشتن کارت بیمه ورزشی در روستاها نظارت بیشتری صورت گیرد و ارایه آموزش های لازم صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: در نشست ستاد مبارزه با کرونا که امروز در استانداری برگزار شد، تصمیم های خوبی برای حل مشکل باشگاه داران گرفته شد و به زودی تمهیداتی در نظر گرفته می شود تا درب باشگاه ها با رعایت بهداشت به روی ورزشکاران باز شود.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی اصفهان نیز در ادامه یادآور شد: سال گذشته در ارزیابی عملکرد هیات های ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان ها به ترتیب لنجان، کاشان، نجف آباد و نطنز به عنوان هیات های برتر انتخاب شدند.

مهدی اسدی اضافه کرد: بیش از 400 باب خانه ورزش روستایی در سراسر استان اصفهان تا کنون تجهیز و راه اندازی شده که از این تعداد، 150 مورد در سال 98 بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: سال 98 ورزشکاران روستایی استان اصفهان مقام دوم جام خوشه چین و مقام سوم جشنواره حرکت و برکت را در سطح کشور به دست آوردند؛ همچنین مسابقه ها و جشنواره های مختلف استانی و کشوری در نقاط مختلف برگزار شد که استان سهم بزرگی از این برنامه ها در کشور دارد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی اصفهان اظهارداشت: سال گذشته میزبانی دوره های تربیت مدرس را در سطح کشور داشتیم که 2 نفر از بانوان اصفهان در این دوره ها پیروز به دریافت گواهینامه مدرسی شدند که در نوع خود قابل تقدیر است و در مجموع ورزش های بومی و محلی استان اصفهان در کشور جزو برترین ها به شمار می رود و از هیات های فعال و سرآمد است.

کتاب هیات ورزشی روستایی و بازی های بومی و محلی استان اصفهان نیز در ادامه این نشست رونمایی شد و برخی از هیات های برتر استان قدردانی شدند.

421 باب خانه ورزش روستایی تا کنون در سطح استان پنج میلیون نفری اصفهان با بیش از 196 هزار خانوار روستایی تجهیز و راه اندازی شده است.

در حاضر بیش از 311 هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و 350 باشگاه ورزشی در استان اصفهان وجود دارد.

سرانه ورزشی استان اصفهان در سال گذشته به 0.365 مترمربع به ازای هر نفر می رسید که در مقایسه با سال 92، نزدیک به 1.11 برابر رشد داشته است.

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32158

به "خبرنگاران بازی های بومی و محلی اصفهان احیا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازی های بومی و محلی اصفهان احیا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید