خبرنگاران بومی سازی یک محصول نانویی برای تصفیه آب و هوا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران -یک شرکت دانش بنیان پیروز شد محصول اسپری تصفیه آب و هوا را با استفاده از فناوری نانو فرآیند تصفیه آب و هوا را یک گام به جلو حرکت دهد.

خبرنگاران بومی سازی یک محصول نانویی برای تصفیه آب و هوا

مازیار مؤمنی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با بیان اینکه، این شرکت در حوزه آب، انرژی و سلامت فعالیت می کند، افزود:ما تلاش داریم تا تمرکز خود را بر روی محصولاتی قرار دهیم که علاوه بر برخورداری از فناوری های روز نوآوری نیز داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از محصولات ما نانو فتوکاتالیست است که در صنعت تصفیه آب، پساب و تصفیه هوا کاربرد دارد. این محصول برای تصفیه نیاز به دستگاه خاصی ندارد و از طریق ایجاد یک لایه نازک بر روی اجسام و سطوح مرتبط با هوا یا آب، می توان آن سطح را به یک سیستم اتوماتیک تصفیه تبدیل کرد.

مومنی افزود: برای مثال می توان این ماده را بر روی سطح یک دیوار یا یک میز اسپری کرد و آن سطح هوا را تصفیه می کند. همچنین دیواره استخر آب یا پساب نیز از طریق چسپاندن این ماده به یک سامانه اتوماتیک تصفیه آب و پساب تبدیل می شود. وی در مورد قیمت این محصول نیز اظهارکرد:قیمت این محصول نانویی بسیار کمتر از محصول نمونه مشابه خارجی است، در حالی که از نظر کیفیت چیزی از آن کم ندارد.

این فعال دانش بنیان، با ارائه توضیح بیشتر در مورد فعالیت های شرکت، گفت: این مجموعه با تشکیل واحدهای مختلف تحقیق و توسعه با استفاده از ترکیبات معدنی برای کاهش هزینه های خدمات شهری اقدام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از معاونت علمی و فناوری، این فعال عرصه دانش بنیان افزود:محصولات این شرکت در زمینه کاهش لغزندگی جاده ها و فضای سبز با قیمت بسیار کمتر و کیفیت بالا باعث شد تا هزینه مدیریت شهری در این زمینه کاهش یابد.

مومنی با اشاره به حوزه های کاری متنوع این شرکت، بیان نمود: یکی دیگر از محصولات این شرکت، جاذب های نفتی است که برای جذب آلودگی های ایجاد شده در اثر نشت نفت عرضه شده است و باعث حفظ و حراست از محیط زیست می شود.

وی گفت: در حال حاضر با توسعه تحقیقات در تلاش هستیم تا محصولات بیشتری را با استفاده از نانو فناوری به سبد محصولات خود اضافه کنیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56432

به "خبرنگاران بومی سازی یک محصول نانویی برای تصفیه آب و هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بومی سازی یک محصول نانویی برای تصفیه آب و هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید