خبرنگاران تاسیس داروکده طب سنتی در استان مرکزی به تصویب رسید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اراک - خبرنگاران - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک از مصوب شدن تاسیس داروکده طب سنتی در این شهر اطلاع داد و گفت: این مرکز، داروهای تجویز شده از سوی متخصصان طب سنتی را عرضه خواهد نمود.

خبرنگاران تاسیس داروکده طب سنتی در استان مرکزی به تصویب رسید

عباس علیمرادیان عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران فزود: در کنار این داروکده که با مجوز دانشگاه علوم پزشکی اراک تاسیس می گردد، ایجاد کارگاهی مطمئن برای تهیه داروهای ترکیبی مورد احتیاج طب سنتی نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه نمود: کلینیک کوثر اراک دارای پزشکان متخصص طب سنتی است و شهروندان می توانند از خدمات آنان استفاده نمایند.

وی در مورد توزیع انواع ماسک در بعضی واحدهای صنفی غیرمرتبط نیز گفت: مکان عرضه کالاهای حوزه سلامت داروخانه ها و فروشگاههای تجهیزات پزشکی هستند و این بدان معناست که داروخانه از دست فروشان اقلامی تهیه نمی کند.

علیمرادیان با بیان اینکه در تهیه و توزیع ماسک سود جویی هایی شده است ، گفت: داروی رمدسیویر نیز هنوز چندان وارد بازار دارویی نشده و به سختی تامین می گردد، اما بعضی افراد سودجو آمپول دگزامتازون را برچسب آمریکایی زده و به عنوان رمدسیویر با قیمت 60 میلیون تومان می فروختند.

وی اعلام کرد: یکی از واحدهایی که این افراد ورود نموده اند، عطاری ها است که باید با بازرسی مستمر تحت نظارت قرار گیرند.

علیمرادیان مطرح کرد: در مدت پنج ماه اخیر با کوشش های مجموعه معاونت غذا و دارو در استان مرکزی محصول غیر استاندارد در سطح استان عرضه نشده است.

وی گفت: به نظر می رسد حداقل تا چندماه آینده واکسن کرونا در دسترس نخواهد بود به همین دلیل اکنون بهترین راه چاره ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

استان مرکزی دارای12 شهرستان و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36596

به "خبرنگاران تاسیس داروکده طب سنتی در استان مرکزی به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاسیس داروکده طب سنتی در استان مرکزی به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید