خبرنگاران رییس: پلیس فتا با شایعه سازان کرونا در یزد برخورد می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یزد - خبرنگاران - رییس پلیس فناوری فراوری و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی یزد گفت: با کسانی که با انتشار اخبار ساختگی و غیرواقعی در خصوص ویروس کرونا، امنیت روانی جامعه را به هم می زنند، برخورد قانونی می گردد.

خبرنگاران رییس: پلیس فتا با شایعه سازان کرونا در یزد برخورد می نماید

سرهنگ مرتضی ابوطالبی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: هرگونه جوسازی و شایعه سازی در فضای مجازی پیرامون این ویروس با برخورد پلیس روبرو می گردد.

وی ادامه داد: پلیس وظیفه دارد با کسانی که با انتشار اخبار ساختگی و غیرواقعی در خصوص کرونا، امنیت روانی جامعه را به هم می زنند و به مردم استرس وارد می نمایند برخورد کند.

رییس پلیس فتا یزد گفت: مردم اگر موردی در ارتباط با شایعه سازی پیرامون این ویروس در فضای مجازی مشاهده کردند اطلاع رسانی نمایند.

ابوطالبی توضیح داد: طبق مقررات و بدون اغماض با شایعه سازان به شدت برخورد و پرونده آنها به دادگاه ارسال می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: با ارسال آزمایش از کسانی که به علت علائم تنفسی شدید در بیمارستان بستری بودند، نتیجه آزمایش اولیه یک نفر از آنان به ویروس کرونا (کوئید 19) در یزد مثبت اعلام شد.

دکتر محمدرضا دهقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به اینکه این آزمایش باید سه بار تایید گردد، نتیجه آزمایش اولیه این فرد که هم اکنون در بیمارستان بستری است مثبت اعلام شده و نتیجه ابتلا یا عدم ابتلای قطعی وی فردا رسما به وسیله وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

وی گفت: اقدامات کنترلی، درمانی و مراقبت های لازم از کلیه افرادی که با این فرد تماس نزدیک داشتند و همچنین پرسنل درمانی و اقدامات بهداشتی لازم از همان ابتدای بستری این فرد انجام گرفته و همینک نیز اقدامات درمانی لازم در حال اجرا است.

پیش از این نتایج آزمایش بعضی از بیماران بستری شده در استان یزد که علائمی شبیه به بیماری کرونا داشتند، منفی اعلام شده بود.

ویروس کرونا به وسیله تماس با قطره های تنفسی ،مدفوع افراد آلوده، ذرات و ناقل های بی جان انتقال می یابد، دانشمندان هنوز در کوشش هستند تا چگونگی انتقال ویروس را که این روزها بهداشت جهانی را با شرایط اضطراری روبرو نموده است، معین نمایند.

آب، مواد غذایی و ناقل های بی جان از جمله اشیایی چون لباس یا وسایل منزل، ممکن است منبع عفونت باشند، به ویژه اگر به ترشح تنفسی یا مدفوع فرد مبتلا آلوده شده باشند.

مقامات بهداشت چین متوجه این خطر شدند و از همین رو شهروندان خود را به نوشیدن آب جوشانده شده، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دست ها، ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می نمایند.

بیماری جدید کرونا با نام کووید-19 از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تا به امروز 75 هزار نفر را در این کشور مبتلا نموده و جان بیش از 2 هزار و 500 نفر را گرفته است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 23090

به "خبرنگاران رییس: پلیس فتا با شایعه سازان کرونا در یزد برخورد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس: پلیس فتا با شایعه سازان کرونا در یزد برخورد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید