خبرنگاران سفیر ایران در پاکستان: اتصال چابهار و گوادر رونق منطقه را نوید می دهد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اسلام آباد - خبرنگاران - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با نفی هرگونه رقابت میان بنادر دو کشور همسایه تاکید نمود: اتصال و همکاری میان چابهار و گوادر باعث تقویت تجارت دوجانبه و رونق در منطقه می گردد.

خبرنگاران سفیر ایران در پاکستان: اتصال چابهار و گوادر رونق منطقه را نوید می دهد

به گزارش روز آدینه خبرنگاران، سید محمدعلی حسینی طی گفت وگو با روزنامه مالی بیزینس ریکوردر پاکستان گفت که اتصال بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان شکوفایی و رونق در منطقه را نوید می دهد.

وی اضافه نمود: ایران هرگز چابهار و گوادر را به عنوان رقیب یکدیگر نمی داند بلکه این بنادر مکمل هم و سکویی برای تقویت مراودات تجاری مشترک و ارتباطات منطقه ای هستند.

حسینی گفت: چابهار و گوادر دو بندر مهم ایران و پاکستان به شمار می فرایند که اگر دامنه فعالیت آن گسترده تر گردد می توانند نقش کلیدی برای پیشرفت و رونق منطقه ای داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه های جمهوری اسلامی ایران در چابهار و توسعه هرچه تمام تر این بندر و همزمان اقدامات پاکستان برای توسعه زیرساخت های بندر گوادر با اهداف تجاری، اضافه نمود: بعضی از طرف ها درصدد هستند تا چابهار و گوادر را بنادر رقیب جلوه دهند در حالی که ما هرگز چنین اعتقادی نداریم بلکه این دو بندر را مکمل یکدیگر می دانیم.

سفیر ایران در پاکستان گفت اتصال ریلی چابهار و گوادر می تواند فضای بهتری را برای استفاده از ظرفیت های این بنادر فراهم کند علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای تامین برق بندر گوادر پاکستان اعلام نموده است.

وی تاکید نمود: در حقیقت جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و امنیت پاکستان را پیشرفت و امنیت خود می داند و معتقد است که پیشرفت بنادر دو کشور موجب افزایش حجم تجارت دوجانبه و توسعه در منطقه می گردد.

فرصت پاکستان برای بهره مندی از ظرفیت انرژی ایران

سیدمحمدعلی حسینی با اشاره به حوزه های همکاری و سرمایه گذاری ایران و پاکستان گفت: انرژی، گاز و نفت می تواند ظرفیتی برای توسعه این تعاملات و سرمایه گذاری دو کشور باشد.

وی اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران از توانمندی بسیار خوبی در بخش انرژی برخوردار است و می تواند مقدار قابل توجهی صادرات در این حوزه به پاکستان داشته باشد.

حسینی گفت: در شرایط فعلی مقدار کمی برق از ایران به پاکستان صادر می گردد در عین حال تهران قبلاً نیز برای افزایش صادرات برق به مناطقی از پاکستان اعلام آمادگی نموده است.

سفیر کشورمان درخصوص طرح انتقال خط لوله گاز ایران به پاکستان گفت: این طرح در سال 2009 به امضا رسید و جمهوری اسلامی به رغم تحریم های غیرقانونی آمریکا و سایر فشارها از جمله محدودیت های مالی سهم خود را تکمیل کرد.

وی گفت: ایران مشتاقانه منتظر گام های عملی طرف پاکستانی است تا تعهدات خود را در این زمینه انجام دهد زیرا اگر بتوانیم این پروژه سرمایه گذاری را اجرا کنیم زمینه های زیادی نیز برای تقویت همکاری ها فراهم خواهد شد.

سفیر ایران درخصوص همکاری های مشترک با پاکستان در حوزه های توریسم، بهداشت و گردشگری مذهبی نیز گفت که دو کشور قادرند برای تقویت و افزایش سفرهای مردمی به کشورهای یکدیگر سرمایه گذاری نمایند.

وی گفت: آینده روابط ایران و پاکستان بسیار درخشان است و انگیزه و عزم مقام های بلندپایه در کنار علاقه مردم دو کشور باید روابط در زمینه های مختلف با وجود دشمنان و بدخواهان تقویت گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41535

به "خبرنگاران سفیر ایران در پاکستان: اتصال چابهار و گوادر رونق منطقه را نوید می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر ایران در پاکستان: اتصال چابهار و گوادر رونق منطقه را نوید می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید