خبرنگاران طهرانچی: برای صیانت از مدرک دکتری آزمون جامع حضوری برگزار می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای صیانت از مدرک دکتری ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در هر شهر، آزمون جامع را به صورت حضوری برگزار می کنیم.

خبرنگاران طهرانچی: برای صیانت از مدرک دکتری آزمون جامع حضوری برگزار می گردد

محمد مهدی طهرانچی عصر چهارشنبه در جلسه امضای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد و شورای عالی استان ها که در محل شورای عالی استان ها برگزار گردید، اضافه نمود: دانشگاه آزاد یک دانشگاه اجتماعی است که با هدف تامین احتیاجهای هر منطقه به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی دانشگاه تغییر ماهیت داد و به دامن جامعه بازگشت، گفت: هر سال 6 میلیون فارغ التحصیل مختص به دانشگاه آزاد است و این نشان می دهد که مردم معتقدند با استفاده از آموزش، آینده تضمین می گردد.

دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تربیت نیروی کارآمد است

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد به دنبال تربیت نیروی کارآمد است، اضافه نمود: رویکرد به رشته تجربی نشان دهنده این است که مردم می دانند که رفتن به این رشته آینده را تضمین می نماید. دانشگاه آزاد بهتر از دانشگاه های نفتی احتیاج مردم را متوجه می گردد. اگر مردم درس نخوانند دانشگاه آزاد در دخل و خرج خود به مشکل می خورد به همین دلیل در جهت برطرف احتیاجهای مردم حرکت می نماید.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه با بیان اینکه همراه با کیفیت باید کارآمدی را به آموزش عالی برگردانیم گفت: علت عدم اشتغال فارغ التحصیلان عدم توجه به کارآمدی است. شغل کسی که به سوی رشته پزشکی می رود، تضمین است به همین دلیل از 250 هزار صندلی فنی مهندسی، فقط حدود 160 هزار صندلی مشتری دارد.

وی توضیح داد: در دانشگاه آزاد تحول در آموزش یک باید است، اگر این جهت طی نگردد مسلما ساختمان هایی که مردم به دانشگاه آزاد هبه نموده اند، نمی تواند دستگیرشان باشد.

طهرانچی با بیان اینکه صندلی شورای عالی استان ها در مرحله دوم مجلس شورای اسلامی است، اضافه نمود: نسبت سرانجام نامه های مربوط به شهرداری در دانشگاه 20 مورد و تحقیقات مربوط به مجلس 100 مورد است که حدودا هیچ است. هدف از انعقاد این تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد و شورای عالی استان ها، ارتقا دانش شوراهای روستا، بخش، محل و شهرستان است.

امتحان شفایی دکتری مجازی برگزار می گردد

رئیس دانشگاه آزاد توضیح داد: آموزش تخصصی به شیوه کنونی مورد احتیاج مردم نیست به همین دلیل دو تغییر رویکرد داشته ایم ابتدا اینکه آموزش را کاربردی کنیم. کلیه رشته های کشاورزی در کشور ما بدون کنکور است زیرا اگر به هر دکتری کشاورزی، هزار هکتار زمین هم بدهیم، بعد از یک سال در این زمین هیچ اتفاقی نمی افتد، چون هر دانشجوی کشاورزی به یک قسمت آشنا است. اقدام دوم تاسیس مدارس عالی مهارتی بود که آغاز شد.

طهرانچی ادامه داد: یکی از آفت های دانشگاه آزاد این بود که در هر شهر یک واحد با 3 رشته تاسیس می شد که برای حل این بحران، ایجاد رشته متناسب با شرایط هر شهر را آغاز کردیم.

وی درباره درخواست داوطلبان دکتری برای لغو آزمون دکتری هم اعلام کرد: ظرفیت کشور برای دکتری 20 هزار نفر است که 10 هزار دانشجو توسط دانشگاه آزاد و باقی، توسط وزارت علوم جذب می شوند. با این وجود در هر دوره در یک مرحله 19 هزار و در یک مرحله 24 هزار دانشجوی دکتری فقط به صرف ثبت نام در دانشگاه آزاد جذب شدند آن هم به واسطه تلفن هایی که به بعضی مسوولان زده شد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: در حال حاضر این موج به مرحله آزمون جامع رسیده است. برای صیانت از مدرک دکتری ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در هر شهر، آزمون جامع را به صورت حضوری برگزار می کنیم.

وی مطرح نمود: دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه دارد از جان، ابرو و مدرک دانشجویان صیانت کند. حالا دانشجو به راحتی و بدون جا به جایی می تواند در شهر خود امتحان دهد و مقرر شد که 3 نفر در اتاق های عظیم امتحان دهند. همچنین امتحان شفاهی نیز مجازی برگزار گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36140

به "خبرنگاران طهرانچی: برای صیانت از مدرک دکتری آزمون جامع حضوری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طهرانچی: برای صیانت از مدرک دکتری آزمون جامع حضوری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید