خبرنگاران فراکسیون وفاداری لبنان: جریان های وابسته، از انفجار بیروت سوء استفاده می نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان چهارشنبه شب اعلام نمود: فرصت طلبی جریان هایی وابسته به بیگانه از دردهای مردم لبنان در پی انفجار بندر بیروت برای تحقق مقاصد سیاسی خود گواه دیگری از وابستگی آنان به نقشه کشورهای خارجی است.

خبرنگاران فراکسیون وفاداری لبنان: جریان های وابسته، از انفجار بیروت سوء استفاده می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، در بیانیه ای که پس از نشست دوره ای فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان به ریاست محمد رعد در حومه جنوبی بیروت منتشر شد، آمده است: در شرایطی که لبنان به بالاترین سطح همبستگی ملی احتیاج دارد، بعضی گروههای سیاسی و رسانه ای که اهداف آنها کاملا روشن است، کشور را به هرج و مرج امنیتی، قانون شکنی و ایجاد خلاء در مراکز دولتی راهنمایی کردند.

این بیانیه اضافه کرد: این گروه ها با اقدامات خود، زخم بیروت را عمیق تر کردند؛ گویی حادثه ای که برای پایتخت رخ داد، کافی نبود و از همین رو دست به نیرنگ، گمراه سازی و تحریک کردن مردم زدند، رفتارهایی که همیشه این طرف ها در زمان وقوع هر بحران در سطح ملی دست به آن می زنند و تنها حاصل آن شکست، یأس و ناامیدی وافشای نقش خرابکارانه آنهاست.

فراکسیون وفاداری به مقاومت در ادامه اعلام نمود: در شرایطی که شیوع بیماری کرونا مانع برگزاری عزاداری سید الشهدا طبق روال هر ساله شده است، اما پیروان راه حسین (ع) سال جاری طبق دستورالعمل های صادر شده از سوی طرف های ذیربط مراسم محرم را برگزار می نمایند، زیرا رعایت کامل مقررات بهداشتی در مقابله با این بیماری که به شکلی خطرناک در لبنان شیوع دارد یک تکلیف دینی و ملی است.

فراکسیون وفاداری به مقاومت در این نشست به آنالیز تحولات سیاسی از جمله استعفای دولت و رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید پرداخت و از نخست وزیر مستعفی و وزیران کابینه هم قدردانی کرد.

این فراکسیون بر ضرورت کشف همه ابعاد واقعیت های مربوط به انفجار بندر بیروت تاکید نمود و گفت: باید تحقیق ملی عادلانه و شفاف درباره این فاجعه ملی انجام گردد تا عاملان آن در هر سطح سیاسی، امنیتی، قضایی و اداری، محاکمه و به اشد مجازات برسند و این فراکسیون هم به وسیله قانونی پرونده مذکور را پیگیری می نماید.

در انتها این بیانیه همچنین بر ضرورت تسریع در تشکیل دولتی توانمند، کارآمد، مسؤولیت پذیر و ملی در شرایط رویارویی لبنان با پیامدهای انفجار و بحران مالی و مالی آن تاکید نمود.

حسان دیاب نخست وزیر لبنان به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت و شروع فشارها به دولت این کشور که وی هدف از آن را بازگشت طبقه فاسد به قدرت ارزیابی کرد، دوشنبه شب استعفای خود و دولتش را به طور رسمی اعلام نمود.

دیاب به دنبال استعفای سعد الحریری در پی اعتراض های پاییز سال گذشته در صندلی نخست وزیری نهاده شد.

نخست وزیر مستعفی لبنان در 29 آذر سال گذشته از سوی میشل عون به عنوان نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه معرفی گردید و در اوایل بهمن ماه دولت جدید لبنان از مجلس رای اعتماد گرفت.

به دنبال وقوع دو انفجار در بندر بیروت که عصر سه شنبه گذشته در انبارهای حاوی دو هزار و 750 تن نیترات آمونیوم صورت گرفت، تا به امروز 171 نفر کشته، بین 30 تا 40 نفر مفقود و بیش از 6 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند. در واکنش به این انفجارها صحنه سیاسی لبنان با تغییر و تحولات گسترده ای روبرو شده است.

پیش از استعفای دولت دیاب بعضی نمایندگان مخالف مقاومت در مجلس لبنان و وزیران دولت دیاب از جمله منال عبدالصمد وزیر اطلاع رسانی لبنان، دمیانوس قطار وزیر محیط زیست و توسعه اداری و ماری کلود نجم وزیر دادگستری لبنان به طور رسمی از مقام خود کناره گیری کردند.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38393

به "خبرنگاران فراکسیون وفاداری لبنان: جریان های وابسته، از انفجار بیروت سوء استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراکسیون وفاداری لبنان: جریان های وابسته، از انفجار بیروت سوء استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید