خبرنگاران پرداخت 400 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع خراسان شمالی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بجنورد- خبرنگاران- معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: 400 میلیارد ریال اعتبار از محل بند الف تبصره 18 برای اجرای برنامه فراوری و اشتغال و یاری به صنایع این استان پرداخت شد.

خبرنگاران پرداخت 400 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع خراسان شمالی

علی اصغر رضازاده روز دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: در تفاهم منعقد شده بین وزیر صنعت، معدن و تجارت با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، 2 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل بند الف تبصره 18 برای اجرای برنامه فراوری و اشتغال برای یاری به صنایع استان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تنها 20 درصد از این رقم معادل 400 میلیارد ریال در سال های 98 و 99 تخصیص یافت.

وی اعلام کرد: این اعتبار قرار است به صورت تسهیلات برای تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، بازسازی و نوسازی و تامین سرمایه در گردش صنایع استان مورد استفاده قرار گیرد.

رضازاده اضافه کرد: در این زمینه بیش از 110 واحد صنعتی در کمیته های آنالیز مورد پذیرش قرار گرفته و به بانک های عامل معرفی شده است و تا به امروز بیش از 10 واحد صنعتی استان به مبلغ 670 میلیارد ریال تسهیلات دریافت نموده اند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات از منابع ملی پرداخت شده است گفت: 300 میلیارد ریال از این رقم، مربوط به آذین فورج و 300 میلیارد ریال مربوط به شرکت فولاد کیمیای صبا در شهرستان اسفراین است.

رضازاده در مورد تامین زیر ساخت معادن در استان گفت: از محل سفر رهبری 113 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های معادن مصوب و هزینه شده است.

وی توضیح داد: همچنین از محل اعتبارات ارتقای شاخص های مالی استان هم 33 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت واحد های فراوریی تخصیص یافته است که در مجموع برای بیش از 30 واحد صنعتی و معدنی زیرساخت اجرا شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اعلام کرد: در این زمینه 33 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که کامل جذب شده است.

رضازاده گفت: در بخش معدن 244 پروانه بهره برداری صادر شده است و از این تعداد 116 معدن استان فعال، 81 واحد غیرفعال است و 47 معدن سلب صلاحیت شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اضافه کرد: قرار است فراینده مزایده برای این معادن غیرفعال برگزار گردد و با برگزاری مزایده، معادن به اشخاص جدید واگذار می گردد.

در خراسان شمالی، 319 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری است که از این تعداد 217 واحد فعال ،30 واحد غیر فعال و 72 واحد نیمه فعال است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37281

به "خبرنگاران پرداخت 400 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرداخت 400 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید