خبرنگاران 23 نفر از پرسنل اورژانس زنجان به کرونا مبتلا شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، زنجان - خبرنگاران - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: طی ایام کرونایی 23 نفر از پرسنل 115 اورژانس این استان به دلیل روبرو با بیماران مشکوک، به بیماری کرونا مبتلا شدند که در زمان حال تحت درمان هستند که امیداواریم با بهبودی کامل به چرخه خدمات رسانی و انجام ماموریت ها بازگردند.

خبرنگاران 23 نفر از پرسنل اورژانس زنجان به کرونا مبتلا شدند

دکتر اصغر جعفری روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت آنلاین برگزار گردید، با اشاره به فعالیت های اورژانس در ایام کرونایی افزود: این بخش نیز همزمان با شیوع کرونا و همگام با سایر دستگاه های اجرایی و معاونت های دانشگاه علوم پزشکی استان خدمت رسانی به گروه های هدف را شروع کرد که در این راستا سه دستگاه آمبولانس به انتقال بیماران مشکوک به کووید- 19 و به عبارتی بیماران تب دار و تنفسی در شهر زنجان اختصاص یافت.

وی افزود: مابقی آمبولانس های اورژانس نیز کار انتقال بیماران تصادفی، قلبی و عروقی وسکته های مغزی را انجام می دادند بطوریکه آمبولانس هایی که درگیر انتقال بیماران مشکوک کرونایی بودند، از چرخه ماموریت های دیگر خارج شدند.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس در سه پایگاه مختلف شهری با هدف رسیدن در حداقل زمان ممکن و در هر شهرستان نیز یک دستگاه آمبولانس برای جابجایی بیماران مشکوک کرونایی در نظر گرفته شد که این خودروها به سیستم اکسپژن رسانی به بیماران که یکی از درمان های مهم محسوب می گردد، مجهز هستند.

وی گفت: پرسنل اورژانس استان نیز در جابجایی بیماران مشکوک به کرونا به لباس های حفاظتی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری مجهز بودند تا در ماموریت های بعدی و با تعویض آن، مانع انتشار ویروس به افراد دیگر شوند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: همچنان کار انتقال بیماران مشکوک به کرونا توسط آمبولانس های اختصاصی و تا زمان اتمام بیماری انجام می گیرد و این در حالی است که هر دستگاه آمبولانس پس از اتمام کار و بازگشت به پایگاه محل فعالیت، بطور کامل با مواد ضدعفونی گندزدایی می شوند.

وی افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اورژانس کشور انتقال تمامی بیماران مبتلا به سندرم حاد تنفسی مشکوک به کرونا باید توسط اورژانس 115 انجام گیرد و این موضوع موجب خدمات رسانی بهینه برای انتقال دیگر بیماران شده و در واقع از انتشار بیماری جلوگیری نموده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کووید- 19 بیش از سه هزار و 200 ماموریت کرونایی توسط اورژانس استان انجام شد که از این تعداد حدود 2 هزار و 100 مورد ماموریت به انتقال بیماران به بیمارستان ها منتهی شد.

وی شمار تماس مردمی با اورژانس 115 در این ایام کرونایی به ویژه در ماه های نخستین شیوع بیماری در استان را پنج برابر به نسبت قبل اظهار داشت و گفت: تمامی بیماران پس از برقراری تماس با اورژانس 115 در صورت احتیاج به طور قطع با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل می شوند.

جعفری افزود: طی چند روزی که با پیک بالای بستری های کرونایی روبرو شدیم بیمارستان های استان حتی بیمارستان ولی عصر (عج) شهر زنجان که مرکز ارجاع این بیماران محسوب می گردد، برای خدمات رسانی لازم با کمبود تخت روبه رو شد.

وی افزود: در این راستا برای کاهش آسیب های احتمالی و افزایش ظرفیت دیگر بیمارستان ها برای پذیرش بیماران و کاهش زمان انتقال بیماران به بیمارستانها از اتوبوس آمبولانس بهره گیری شد.

این مسؤول اظهار داشت: اتوبوس آمبولانس استان بسیار مجهز بوده و تمامی امکانات لازم اعم از اکسیژن، دارو و غیره را دارد که جابجایی ها از این طریق انجام گرفته است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36701

به "خبرنگاران 23 نفر از پرسنل اورژانس زنجان به کرونا مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 23 نفر از پرسنل اورژانس زنجان به کرونا مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید