خبرنگاران 540 میلیارد اعتبار کرونا به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اختصاص یافت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دزفول- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: طی تفاهم نامه ای که اخیرا امضا شده، 540 میلیارد ریال اعتبار کرونا به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اختصاص یافته که مرحله نخست این اعتبار جذب شده است.

خبرنگاران 540 میلیارد اعتبار کرونا به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اختصاص یافت

یوسف پریدار روز آدینه در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول، شوش و اندیمشک در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد: اعتبارات کرونا به طور مستقیم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص می یابد و در حوزه استاندار نیست.

وی بیان نمود: طبق برنامه ریزی از ابتدای شیوع بیماری کرونا، نحوه فعالیت بیمارستان، امکانات و منابع، آنالیز و تقسیم بندی شده بودند تا درصورت شیوع بیماری و به اصطلاح سیل بتوانیم به درستی جلوی آن بایستیم که با اقدامات اجرا شده تا به امروز به خوبی این کار اجرا شده است.

وی اظهارداشت: 67 تا 82 درصد افراد جامعه باید بیماری کرونا را بگیرند تا جلوی این اپیدمی گرفته گردد لذا فرایند مقابله با کرونا فعلا ادامه دارد.

پریدار اضافه کرد: در حال حاضر روزانه 534 تست کرونا با حضور 6 پزشک مولکولی و کارشناس ارشد در آزمایشگاه های دزفول انجام می گردد که این آمار از بعضی استان های کشور نیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه بیماریابی در دزفول به صورت فعال اجرا شده است، گفت: طبق تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی دزفول تمهیدات لازم در بیمارستان عظیم دزفول اندیشیده و 2 هزار و 500 تخت نقاهتگاهی پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول علت تعداد زیاد بیماران را رفتارهای پرمخاطره دانست و اضافه کرد: مردم هنوز کرونا را باور نکرده اند و همچنان به دید و بازدید و میهمانی می فرایند در حالیکه هزینه زیادی بابت مقابله با کرونا پرداخت می گردد و پزشکان و کادر درمان خسته شده اند.

وی با بیان اینکه تعدادی از کادر درمان دزفول بیمار شده و منابع درحال اتمام است، اظهارداشت: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مقابله با کرونا قابل دفاع است ولی اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشوند و شرایط به همین شکل ادامه یابد ممکن است سد ایجاد شده مقابل این سیل شکسته گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان نمود: با تدابیر اتخاذ شده همه وسایل حفاظت فردی پرسنل و حتی بیشتر از احتیاج آنها فراهم شده است و مسئله ای در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به آمار کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد: نسبت مرگ بر اثر کرونا در کل جهان 5.9 درصد است درحالیکه این نسبت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول با توجه به مثبت شدن تست سه هزار و 129 نفر و فوت 104 نفر، 3.3 درصد است.

پریدار درخصوص بیماران سرپایی نیز گفت: بیماران سرپایی افراد ناقل سالمی هستند که علائم ندارند ولی ویروس را حمل و به چرخش درآورده و به سایر افراد از جمله افراد پیر منتقل می نمایند.

وی اضافه کرد: 65 درصد افراد ناقل حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول افراد بین 30 تا 65 سال هستند که عمدتا پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان داشت: 20 درصد از افراد مبتلا به کرونا بستری و 80 درصد احتیاج به بستری ندارند و قرنطینه می شوند.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی و نمونه گیری از این افراد، بازرسان شرایط قرنطینه خانگی آنها را آنالیز می نمایند که درصورت تایید نشدن در نقاهتگاه شیخ انصاری بستری خواهند شد تا دوره قرنطینه سپری گردد.

پریدار گفت: افراد ناقل توسط سه نهاد امنیتی شهرستان دزفول کنترل نامحسوس می شوند و درصورت مشاهده آنها در معابر عمومی توسط پاسگاه منطقه به آنها هشدار ماندن در قرنطینه داده می گردد و درصورت مشاهده دوباره به جرم تهدید سلامت عمومی به یکسال حبس محکوم خواهند شد.

وی نقاهتگاه شیخ انصاری دزفول را از نظر نگهداری بیماران کرونایی جزو برترین های کشور دانست و اضافه کرد: تا به امروز 100 نفر در این نقاهتگاه بستری شده اند و در حال حاضر 28 نفر در این نقاهتگاه قرنطینه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص توزیع پزشکان متخصص نیز گفت: تعداد پزشکان متخصصی که در کشور توزیع می شوند محدود هستند البته بعضی پزشکان نیز به خاطر شرایط آب و هوایی در خوزستان ماندگار نیستند ولی اولویت توزیع پزشک مناطق محروم و کم برخوردار است.

هفت نفر از نیروهای اورژانس به دنبال حاشیه سازی بودند

پریدار درخصوص موضوع اخراج و معلق شدن بعضی از پرسنل اورژانس 115 دزفول اظهارداشت: 45 نفر از نیروهای اورژانس طبق احتیاجی که وجود داشت، زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول در 2 مرحله به عنوان نیروهای شرکتی در 6 پایگاه اورژانس جذب شدند که برای 15 نفر از آنها منبع اعتباری در نظر گرفته شد و قرار شد حقوق 30 نفر دیگر به وسیله درآمدهای دانشگاه تامین گردد.

وی اضافه کرد: حقوق این نیروها به وسیله دانشگاه پرداخت می شد ولی از اسفندماه به علت مسائل پیش آمده، دانشگاه توان پرداخت حقوق آنها را نداشت که این مشکل به وزارت بهداشت، سازمان اورژانس و فرمانداری اطلاع رسانی و حقوق چند ماه آنها با جابجایی اعتبارات پرداخت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه پیگیری هایی برای تامین اعتبار این افراد اجرا شده است، گفت: هفت نفر از این نیروها طبق مستندات جمع آوری شده به دنبال حقوق و مزایا نبودند و قصد داشتند با همکاری شبکه های معاند فضای رسانه ای ایجاد نمایند که بعضی رسانه های داخلی نیز فریب خورده و در دام آنها افتادند.

وی اضافه کرد: پیگیری مسائل این افراد در حالی است که تا به امروز هیچگاه مسائل خود را مطرح نکرده اند و با وجود اینکه نشستی در این خصوص برگزار گردید در نشست حاضر نشدند که طبق قانون به تخلفات آنها رسیدگی می گردد.

پریدار خواهان رعایت پروتکل های بهداشتی و خودداری از برگزاری هرگونه تجمع و دورهمی شد و گفت: بازماندگان متوفیان از برگزاری مراسم ترحیم خودداری نمایند در غیر این صورت بازداشت خواهند شد.

وی اضافه کرد: برخلاف بعضی ادعاها، نخستین خوشه های شیوع بیماری کرونا در مرکز شهر دزفول و حدفاصل افشار، خیابان 45 متری، فردوسی تا پیغام آوران است و بعد از آن به حاشیه شهر رفته است.

فقط بیمارستان عظیم دزفول جوابگوی بیماران کرونایی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: به علت وجود امکانات، فقط بیمارستان عظیم دزفول می تواند جوابگوی بیماران کرونایی باشد و طبق برنامه ریزی اجرا شده قرار بود از بیمارستان صحرایی و نه بیمارستان به جای نقاهتگاه استفاده گردد.

وی اضافه کرد: هزینه انجام تست کرونا 6 میلیون ریال است در حالی که این تست رایگان انجام می گردد و فقط بین پنج تا 10 درصد از هزینه ها طبق تعرفه دفترچه درمانی توسط بیمار پرداخت می گردد که ارائه چنین خدماتی در هیچ کشوری این چنین نیست.

شهرستان دزفول پس از اهواز بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را در خوزستان دارد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33129

به "خبرنگاران 540 میلیارد اعتبار کرونا به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 540 میلیارد اعتبار کرونا به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید