خبرنگاران 68 موتورسوار در سوانح جاده ای همدان جان باختند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، همدان- خبرنگاران - رییس پلیس راه استان همدان گفت: 68 موتورسوار سال گذشته در سوانح جاده ای این استان جان باختند که بیشتر آنها گواهینامه رانندگی نداشتند.

خبرنگاران 68 موتورسوار در سوانح جاده ای همدان جان باختند

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان نمود: بیشتر راکبان موتور سیکلت قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده و اقدام به حرکت خلاف جهت وسایل نقلیه، موتورسواری بدون داشتن گواهینامه و استفاده نکردن از کلاه ایمنی می کنند.

وی گفت: همچنین سال گذشته 420 موتورسوار بر اثر سوانح رانندگی مجروح شدند که آسیب های جبران ناپذیر به ناحیه دست و پاهای آنها وارد شده و در برخی سوانح، قطعی عضو به همراه داشته است.

رییس پلیس راه استان همدان بیان نمود: بیشتر مصدومان موتورسوار از قشر مولد و جوان جامعه هستند که پس از بروز سانحه رانندگی به علت شدت جراحت وارده زمینگیر شده و توان فعالیت همانند گذشته را ندارند.

سرهنگ عزیزی یکی از عوامل بالا بودن شمار سوانح موتور سواران را بی توجهی رانندگان سواری و باری به این قبیل وسایل نقلیه دانست و گفت: بسیاری از رانندگان وسایل نقلیه، موتورسیکلت، دوچرخه و عابران را جزو اجزای ترافیک قلمداد نمی کنند.

وی یادآوری کرد: روز گذشته یک دستگاه نیسان با پشت یک دستگاه موتورسیکلت در جاده روستایی شهر قهاوند برخورد کرده که بر اثر این سانحه، موتورسوار به حاشیه جاده پرتاب و مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

رییس پلیس راه استان همدان رعایت نکردن فاصله طولی از سوی راننده نیسان را عامل این سانحه دانست و گفت: راکب این موتورسیکلت حدود 13 سال سن داشت که با مینی موتورسیکلت در جاده روستایی تردد می کرد.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: خانواده ها از دیگر عوال مقصر در بروز این قبیل سوانح هستند چراکه به بهانه لطف و محبت اقدام به خرید و در اختیار گذاشتن موتورسیکلت برای فرزندان بدون گواهینامه و کمتر از 18 سال سن کرده و با این کار زمینه را برای مرگ فرزندانشان مهیا می کنند.

وی درباره شرایط ترافیکی نیز گفت: شهر همدان پر ترافیک ترین روز را 29 فروردین امسال پشت سر گذاشت به گونه ای که عوامل پلیس راه به علت ترافیک سنگین محور سداکباتان تا روستای ارزانفود را یکطرفه کردند.

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: همچنین ترافیک در راستاهای گردشگری گنجنامه، امام زاده محسن، حیدره بالای شهر، راستا غارعلیصدر بسیار سنیگن بود و تردد و میزان سرعت خودروها بسیار کند شده بود.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: هشت تن روز گذشته در سوانح جاده ای مجروح و به بیمارستان منتقل شدند که احتمال ابتلای آنان به ویروس کرونا زیاد است چراکه پزشکان ، بیمارستان ها را آلوده ترین مکان به این ویروس می دانند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29208

به "خبرنگاران 68 موتورسوار در سوانح جاده ای همدان جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 68 موتورسوار در سوانح جاده ای همدان جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید