دولت بایدن پیشنهاد جدیدی به ایران می دهد خبرنگاران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تارنمای پولیتیکو دوشنبه شب در گزارشی مدعی شد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای شکستن بن بست هسته ای، پیشنهاد جدیدی به ایران ارائه خواهد نمود.

دولت بایدن پیشنهاد جدیدی به ایران می دهد خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، این تارنما به نقل از دو فرد مطلع نوشت که مقام های دولت بایدن هفته جاری پیشنهاد جدیدی به منظور شروع مصاحبه با ایران ارائه می نمایند.

به گفته یکی از این افراد، بر اساس این پیشنهاد، از ایران خواسته می گردد که بعضی از فعالیت های هسته ای مانند کار روی سانتریفیوژ های پیشرفته و غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را متوقف کند و در ازای آن بخشی از تحریم های اقتصاد آمریکا برداشته خواهد شد.

این منبع تاکید نمود که کار روی جزئیات این طرح همچنان ادامه دارد.

به نوشته پولیتیکو، هنوز معین نیست که آیا ایران مفاد این پیشنهاد را خواهد پذیرفت یا نه.

بر اساس این گزارش، یکی از دلایلی که بعضی مقام های دولتی آمریکا و افراد غیردولتی درباره این طرح احساس فوریت می نمایند انتخابات ریاست جمهوری در ایران است. مسائل سیاسی حول توافقنامه هسته ای سال 2015 در ایران بسیار حساس است و غیرمحتمل است که ایران در میانه مبارزات انتخاباتی اجازه هیچ گونه تحرک بزرگی را بدهد.

علاوه بر این، توافقنامه موقت و مهمی که ایران با آژانس بین الملی انرژی اتمی به آن دست یافت در ماه می به انتها می رسد.

یکی از افرادی که با پولیتیکو صحبت کرد، گفت، پیشنهاد آمریکا که قرار است هفته جاری ارائه گردد، بیش از هر چیزی برای آن است که مصاحبه میان ایران و آمریکا شروع گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54287

به "دولت بایدن پیشنهاد جدیدی به ایران می دهد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن پیشنهاد جدیدی به ایران می دهد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید