ملاقات مدیرکل گیلان با نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با حسن محدیاری نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی ملاقات کرد.

ملاقات مدیرکل گیلان با نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس

بهگزارش خبرگزاری میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، توریستی و صنایعدستی گیلان، مسعود حلاج پور روز شنبه 11 مردادماه 99 در این ملاقات عنوان نمود: راه اندازی موزه ، بهره برداری از ظرفیت های میراثفرهنگی و جاذبه های توریستی و همچنین توسعه صنایعدستی در این سه شهرستان از برنامه های پیش رو است.

او ادامه داد: شهرستان های تالش، رضوان شهر و ماسال با توجه به تاریخچه و غنای فرهنگی وطبیعی، پتانسیل های کم نظیری در زمینه توریستی دارند که با تقویت سه حوزه میراثفرهنگی، توریستی و صنایع دستی در این منطقه و ایجاد زمینه های معرفی آن می توانیم گام مؤثری در توسعه توریستی برداریم.

مدیرکل میراثفرهنگی، توریستی و صنایع دستی گیلان ضمن قدردانی از همراهی ویژه نماینده این شهرستان ها در فرآیند معرفی و دفاع از طرح نهایی روستاهای ارده و شالما در زمینه شال بافی و چوب تراشی، خواهان حمایت ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: برای ایجاد اشتغال و نیز مهاجرت معکوس روستاییان در گیلان با توجه به نیروی کارآمدی که در این استان داریم، توجه به صنایع دستی می تواند نتیجه بخش باشد، همچنین توسعه این امر علاوه بر تقویت مباحث مالی می تواند در جذب توریست مؤثر باشد.

او توضیح داد: می توانیم از ظرفیت فضاهای موجود در شهرستان ها به خصوص مدارس بلااستفاده برای ایجاد کارگاه های صنایع دستی و فروشگاه ها و نمایشگاه های دائمی استفاده کنیم.

حلاج پور گفت: ایجاد موزه های تخصصی نیز می تواند علاوه بر ایجاد زمینه های معرفی غنای تاریخی و فرهنگی این منطقه، فرصت خوبی برای جذب توریست و تکمیل چرخه فراوری محتوای فرهنگی و تاریخی در منطقه باشد. فعالیت هایی از جمله احیا و بازسازی کاخ تاریخی سردار امجد در تالش و تبدیل آن به موزه و محل دائمی کارگاه های صنایعدستی و نمایشگاه در دست برنامه ریزی و اجرا است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37668

به "ملاقات مدیرکل گیلان با نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مدیرکل گیلان با نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید