رئیس اتحادیه چاپخانه داران خواستار توقف صدور بی رویه مجوزها شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران در گفت وگو با خبرنگاران ، از ارسال نامه به سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: در این نامه با اشاره به اینکه امروز یکی از مسائل بزرگ صنعت چاپ کشور، صدور بی رویه مجوز تاسیس است، نکاتی را بیان کردم زیرا صدور پروانه تاسیس در پی دستورالعملی که در تاریخ نهم مرداد ماه سال 98 به تصویب و تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، انجام می شود.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران خواستار توقف صدور بی رویه مجوزها شد

وی اضافه نمود: در این نامه نسبت به تبعات این صدور مجوزها نکاتی بیان شده و گفته ایم که بعضی از بندهای آن دارای ایرادات اساسی بوده و بدون جلب نظر کارشناسی از این اتحادیه و صاحب نظران این صنعت تنظیم شده است.

ابوالحسنی با بیان اینکه ما نظرات کارشناسی خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران ارسال کرد ه ایم، یادآور شد: با وجود پیگیری های متمادی تا به امروز هیچ ترتیب اثری به نظرات کارشناسان اتحادیه داده نشده است و به همین دلیل به صورت مستقیم نامه ای به وزیر ارشاد نوشتیم تا ترتیب اثر داده شود.

در این نامه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

همان گونه که مستحضرید یکی از مهم ترین گام ها برای پیشرفت کشور ها توسعه صنعت چاپ می باشد و با توجه به اینکه چاپ، صنعتی مادر و تکمیل کننده حلقه تولید است؛ بنابراین حمایت از آن زمینه ساز توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور قلمداد می شود.

در طول ده سال اخیر صنعت چاپ کشور به مدد حمایت مدیران سخت کوش آن چنان تحولاتی را پذیرا شده که در طول 30 سال شاهد نبوده است.

سخن روشن تر اینکه در یک بازه زمانی 10 ساله بیش از یک دوره زمانی 30 ساله تحول و نوسازی در این صنعت روی داده است و با این فرایند می توان دریافت که در طول دهه های آینده چه تحولات بزرگ دیگری هم رخ خواهد داد.

با توجه به موارد فوق، در حال حاضر یکی از مسائل بزرگ صنعت چاپ کشور صدور بی رویه مجوز تاسیس چاپخانه بر اساس دستورالعمل جدیدی که در تاریخ نهم مرداد ماه 1398 به تصویب و تایید جنابعالی رسیده است، می باشد که بعضی از بندهای آن دارای ایرادات اساسی بوده و بدون جلب نظر کارشناسی از این اتحادیه و صاحب نظران این صنعت تنظیم و پس از تصویب وزیر محترم از طریق دفتر امور چاپ و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها به اتحادیه های صنفی سراسر کشور ابلاغ شده است.

از این رو اتحادیه چاپخانه داران، پس از ابلاغ دستورالعمل مذکور، با تشکیل جلسات کارشناسی و همفکری با خبرگان صنعت چاپ طی نامه ای به اداره کل ارشاد استان تهران، نظرات خود را اعلام می کند که متاسفانه با وجود پیگیری های متمادی تا به امروز هیچ ترتیب اثری به نظرات کارشناسان اتحادیه داده نشده است.

لذا با توجه به اعتراضات همکاران عضو اتحادیه و برگزاری جلسات حضوری با آقای دکتر جوادی و دکتر کاراندیش مدیرکل حقوقی این وزارتخانه مقرر شد مجددا نظرات کارشناسی این اتحادیه بر اساس بند 8 دستورالعمل به جنابعالی منعکس شود تا با دستور حضرتعالی مورد بررسی دوباره کارشناسی قرار گیرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59484

به "رئیس اتحادیه چاپخانه داران خواستار توقف صدور بی رویه مجوزها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتحادیه چاپخانه داران خواستار توقف صدور بی رویه مجوزها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید