رحمانی فضلی: مبادی ورودی و خروجی در 2900 نقطه کشور کنترل شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر کشور گفت: با شیوع ویروس کرونا و در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، در 2900 نقطه از کشور مبادی ورودی و خروجی کنترل شد.

رحمانی فضلی: مبادی ورودی و خروجی در 2900 نقطه کشور کنترل شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مصطفی رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور که با حضور دستگاه های ذیربط برگزار شده بود، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت فاطمه رهبر از اعضای شورای اجتماعی وزارت کشور گفت: در جلسه در مورد آثار اجتماعی شیوع ویروس کرونا مباحث مطرح شد و از سوی دستگاه های مختلف همه ابعاد آن نیز دیده شده است.

وی یاد آور شد: دستگاه ها گزارش مفید و جامعی را در مورد مقابله با ویروس منحوس کرونا ارائه دادند که به دلیل نظام اطلاع رسانی ضعیف کمتر به استحضار مردم این اقدامات رسیده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه همه دستگاه ها موظفند اطلاع رسانی به موقع در مورد اقدامات به مردم داشته باشند، گفت: متاسفانه بعضی از رسانه های معاند خارجی و دشمنان نظام به دنبال آن هستند که با سیاه نمایی و عظیم نمایی اقدامات انجام شده توسط دستگاه های ذیربط را ضعیف جلوه دهند.

رحمانی فضلی گفت: بعضی از اقدامات مجاهدانه موضوع خیرین و سمن هاست که بر اساس جریان خودجوش مردمی هر چه دارند در طبق اخلاص می گذارند و ارائه می دهند.

وی ادامه داد: در این جلسه ما باید به یک تحلیل واحد و جامعی برسیم و اگر فاقد تحلیل جامعی باشیم همگرایی نمی توانیم داشته باشیم. باید گزارش ها یک کاسه شوند و بر مبنای آن تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

وزیر کشور اعلام کرد:در موضوع شیوع ویروس کرونا باید آثار اجتماعی، فرهنگی و مالی آن دیده گردد و به یک جمع بندی واحد برسیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر گفتمان اجتماعی گفت: با وحدت و همدلی باید یک گفتمان اجتماعی در کشور ایجاد کنیم و شورای اجتماعی وزارت کشور هم در این خصوص اقداماتی را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه دو ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد، گفت: هنگامی که این بیماری در کشور رخ داد و شیوع پیدا کرد، یک نوع بیماری ناشناخته بود که بلافاصله نظام توانست مدیریت خوبی انجام دهد.

وزیر کشور گفت: به هر حال اقدامات گسترده خوبی انجام شده است و باید در چند حوزه بلافاصله اقداماتی صورت بگیرد و اطلاع رسانی، مطلع سازی و سازماندهی هم در همان روز های نخست انجام شد.

رحمانی فضلی اضافه نمود: در روز های نخست ما شناختی به این ویروس نداشتیم و حتی کیت شناسایی آن هم در اختیار ما نبود. قبل از شیوع این بیماری فراوری ماسک در کشور 609 هزار عدد بود که امروز به 4 میلیون در روز رسیده است.

وی اعلام کرد: در مورد فراوری دستگاه اکسیژن نیز امروز توانسته ایم به حد احتیاج این دستگاه را در کشور فراوری کنیم.

وزیر کشور بیان داشت: مسائل تخت بیمارستانی داشته ایم، ولی امروز با یاری نیرو های مسلح و همت مراکز بهداشتی و درمانی این مشکل وجود ندارد.

رحمانی فضلی گفت: بلافاصله با شیوع ویروس کرونا تمای مراکز تجمعی مانند مدارس، دانشگاه ها و دیگر مشاغل تعطیل شدند.

وی گفت: در 2900 نقطه در کشور، ورودی و خروجی ها را کنترل می کردیم و در هر شیفت 20 نفر نیروی انسانی حضور داشت که این نیرو ها از سوی هلال احمر و دیگر نهاد های مردمی تامین می شد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم همکاری خوبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، داشتند، گفت: ستاد مقابله با این ویروس تشکیل شد و در حال حاضر رئیس جمهور مسئول این ستاد است و جلسات را در حد کارگروه ها و کمیته های مختلف پیگیری می نماید و بار ها به صورت ویدئو کنفرانس با استانداران جلساتی داشته اند.

رحمانی فضلی گفت: پس از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در هیچ حوزه ای مشکل نداریم و با قدرت با این ویروس مقابله می کنیم.

وی اضافه نمود: البته شاهد آن بودیم که در کشور های اروپایی و غربی بلافاصله با شیوع ویروس کرونا به مراکز فروش کالا ها مردم هجوم آوردند و چه درگیری هایی رخ داد، ولی متاسفانه بعضی از رسانه های خارجی به دنبال سیاه نمایی در داخل کشور ما هستند و با مسائل دیگر کشور ها کاری ندارند.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم از لحاظ مالی به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، گفت: موضوعات اجتماعی بعضا برگرفته از مسائل مالی است و بنابراین باید بتوانیم نسبت به این مسائل مالی مردم در اسرع زمان اقدام کنیم.

رحمانی فضلی بیان داشت: در حوزه تبلیغات و کمیته اطلاع رسانی نیز اقداماتی انجام شده، ولی کماکان باید در این حوزه قوی تر شویم و نحوه اطلاع رسانی بهتر گردد.

وی گفت: در حال حاضر موفقیت های نسبی در مورد جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته ایم و در حال حاضر میزان افراد بهبود یافته افزایش یافته است و تعداد فوتی ها نیز کاهش پیدا نموده است. البته با ایجاد 500 مرکز شناسایی مبتلایان به این ویروس افزایش یافته است.

وزیر کشور اضافه نمود: در حال حاضر با توجه به ناشناخته بودن این ویروس نباید حس کنیم به شرایط عادی بازگشته ایم. معیشت و سلامت مردم بسیار مهم است و باید آموزش و اطلاع رسانی را در این حوزه تقویت کنیم.

رحمانی فضلی اضافه نمود: با توجه به حضور مردم در منازل ممکن است رفتار های اجتماعی و فردی در خانه ها مورد تغییر قرار بگیرد، ولی بر اساس نظرسنجی ها و ارزیابی های انجام شده 82 و نیم درصد از مردم مناقشه در خانواده ها را تائید نمی نمایند و نباید این موضوع را به عنوان معضل عمومی مطرح کنیم. ولی متاسفانه بعضا در این خصوص سیاه نمایی هایی صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه بهداشت و درمان قوی تر شویم، گفت: با گزارش های وزارت بهداشت به مرور گشایش بیشتری در حوزه درمان اتفاق می افتد و این موضوع موجب همبستگی اجتماعی شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29660

به "رحمانی فضلی: مبادی ورودی و خروجی در 2900 نقطه کشور کنترل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحمانی فضلی: مبادی ورودی و خروجی در 2900 نقطه کشور کنترل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید