ریابکوف: کوشش انگلیس و آمریکا برای فریب افکارعمومی بی فایده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه کشورهای غربی مردم خود را درباره حادثه نقض مرزهای روسیه به وسیله ناوشکن انگلیسی گمراه نموده اند، گفت: زمان آن رسیده که آمریکا و ناتو درباره پیشنهادات تقویت امنیت متقابل مسکو فکر نمایند.

ریابکوف: کوشش انگلیس و آمریکا برای فریب افکارعمومی بی فایده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (آدینه) در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد که مقامات رسمی در مرکز های کشورهای غربی شهروندان خود را در رابطه با حادثه اتفاق افتاده از سوی ناوشکن انگلیسی در دریای سیاه، گمراه نموده اند.

وی گفت: این در حالی است که سرویس امنیت فدرال روسیه مذاکرات ضبط شده بین فرماندهی کشتی گشت ساحلی ما و فرمانده ناوشکن انگلیسی را منتشر نموده اند که نه تنها ادعای کشورهای غربی در رابطه با این حادثه را زیر سئوال می برد، بلکه بطور کامل به موضوع کوشش مقامات لندن و واشنگتن برای تحریف اصل ماجرا سرانجام داده است.

ریابکوف یادآور شد، آنها در تشریح ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب های ملی روسیه، نه تنها واقعیت تاریخی تعلق داشتن شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه را نادیده می گیرند، بلکه کوشش می نمایند تا با اقدامات خود درگیری ایجاد نمایند.

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که حادثه اتفاق افتاده در دریای سیاه، نقض آشکار حقوق بین الملل بوده و طرف روسی از هر طریقی، از جمله از راه نظامی، از تمامیت ارضی خود دفاع می نماید.

روسیه استقرار تسلیحات آمریکا در خاک لهستان را در برنامه های نظامی خود در نظر می گیرد

سرگئی ریابکوف بعلاوه گفت که مقامات مسکو در برنامه ریزی های نظامی آینده خود مسئله استقرار سامانه های دفاع ضدموشکی Aegis Ashore در پایگاه نظامی آمریکا در منطقه مسکونی ردزیکووا در خاک لهستان را در نظر خواهند داشت. وی این اقدام واشنگتن را تأییدی بر این واقعیت نامید که استدلال آمریکا درباره اینکه سیستم دفاع ضدموشکی برای مقابله با تهدیدات از منطقه خاورمیانه و شرق دور آسیاست، دیگر به فراموشی سپرده شده است.

این دیپلمات بلندپایه اضافه کرد: مسئله این است که تأسیسات نظامی آمریکا در لهستان، رومانی و بسیار منطقه ها دیگر، زنجیره های یک حلقه جهانی از سپر ضدموشکی هستند که دائما و به منظور مهار رقبای ایالات متحده در حال توسعه است و این واقعیتی مسلم است. البته روسیه در برنامه های نظامی خود این موضوع را در نظر خواهد گرفت.

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، اکنون زمان بسیار مناسبی نه تنها برای آمریکا و لهستان، بلکه بطور کلی برای پیمان آتلانتیک شمالی است تا بار دیگر درباره پیشنهادات مسکو برای عدم استقرار موشکهای تهاجمی استقرار زمینی در قاره اروپا به منظور برقراری اعتماد متقابل بیاندیشند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60858

به "ریابکوف: کوشش انگلیس و آمریکا برای فریب افکارعمومی بی فایده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: کوشش انگلیس و آمریکا برای فریب افکارعمومی بی فایده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید