سال 98 میزان صادرات دانش بنیان های ایرانی بیش از 600 میلیون دلار بود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آمار ها و گزارش های اخیر نشان می دهند که میزان صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان سال گذشته بیش از 600 میلیون دلار بوده است.

سال 98 میزان صادرات دانش بنیان های ایرانی بیش از 600 میلیون دلار بود

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ رسیدن به بازار های بین المللی یکی از اهداف بلندمدت و خواسته همه دانش بنیان هایی است که در کشور فعالیت می نمایند. شاید بهترین روش دیده شدن در بازار این است که بتوانید خود را به مشتریان بین المللی اثبات کنید. این که محصولات فراوریی یک شرکت هم سطح با برند های مقبول جهانی عرضه شوند و مشتریان دیگر کشور ها بتوانند با اطمینان خاطر خرید نمایند.

این اتفاق برای دانش بنیان های ایرانی هم افتاده است و بعضی محصولات فراوریی داخلی به دیگر کشور ها صادر می گردد. بیشتر این محصولات هم به حوزه دارو و درمان مربوط می گردد. دارو هایی که از صفر تا صد آن توسط دانش بنیان های داخلی فراوری شده و به دلیل بالا بودن کیفیتشان به بازار های بین المللی رسیده اند. بر اساس آخرین اطلاعات و گزارش های ارائه شده تا به امروز بیش از 450 شرکت دانش بنیانی محصولات خود را به دیگر کشور ها صادر نموده اند.

دفتر کسب وکار بین المللی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری که یکی از ماموریت های کاری خود را بر روی توسعه صادرات دانش بنیان ها متمرکز نموده است در این جهت گام های قابل توجهی برداشته است. یکی از این اقدامات ارائه 4 هزار خدمت برای توانمندسازی و توسعه بازار به 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان است.

600 میلیون دلار صادرات دانش بنیانی در کشور

بر اساس آمار های اعلام شده این دفتر، میزان صادرات دانش بنیان های ایرانی در سال 98 بیش از 600 میلیون دلار بود.

در همین زمینه روح الله استیری مدیر دفتر کسب وکار بین المللی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری، می گوید: بازار صادرات دانش بنیان های توانمند ایرانی شرایط خوبی دارد و امسال کوشش می کنیم این بازار را با وجود موانعی، چون بیماری کرونا و تحریم ها بیشتر توسعه دهیم.

به گفته استیری، پیش بینی برای توسعه صادرات دانش بنیان ها در امسال کمی مشکل است. اما در کوشش هستیم تا بازار کشور های آسیای میانه و همسایه را هدف بگیریم و محصولات ایرانی را در این بازار ها توسعه دهیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28676

به "سال 98 میزان صادرات دانش بنیان های ایرانی بیش از 600 میلیون دلار بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 98 میزان صادرات دانش بنیان های ایرانی بیش از 600 میلیون دلار بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید