شایعات عجیب درباره سفیر تازه ایران در انگلیس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در اوایل هفته جاری به صورت رسمی اعلام شد که محسن بهاروند، معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه به نام سفیر تازه ایران در انگلیس راهی لندن شده است و او روز گذشته استوار نامه خود را تقدیم ملکه انگلیس کرد.

شایعات عجیب درباره سفیر تازه ایران در انگلیس

به گزارش ایسنا، در پی انتشار این خبر، برخی از رسانه ها با انتشار اخباری عجیب مدعی شدند که محمد جواد ظریف در روز های پایانی حضور خود در وزارت امور خارجه در کسوت ریاست دستگاه دیپلماسی کشور دست به انتصاباتی خارج از عرف زده و در همین چارچوب با عجله اقدام به انتصاب محسن بهافرایند به نام سفیر تازه ایران در انگلیس کرده است و این اقدام در راستای چوب لای چرخ گذاشتن دولت سیزدهم اجرا شده است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که بر اساس اعلام مقامات وزارت خارجه، محسن بهافرایند از ده ماه پیش یعنی مهر سال 1399 از سوی وزارت خارجه ایران به نام جانشین حمید بعیدی نژاد و سفیر تازه ایران در لندن پس از طی کردن مراحل داخلی این موضوع به وزارت امور خارجه انگلیس معرفی شده بود و در این مدت دستگاه وزارت خارجه منتظر طی شدن فرایند قانونی و دیپلماتیک این موضوع از سوی کشور میزبان بوده است.

به همین علت سخنگوی وزارت خارجه هم پیش از این اعزام در پاسخ به سوالی درباره معرفی سفیر تازه ایران در انگلیس با توجه با معین شدن نام سفیر تازه انگلیس در ایران گفته بود: درباره تبادلات سفرا همه آن چه اجرا شده مربوط به سال گذشته است و چندین ماه است صدور ویزا و آگرمان در دستور کار بوده است و زمانی که اعزام نهایی شود، اطلاع رسانی می کنم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59870

به "شایعات عجیب درباره سفیر تازه ایران در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعات عجیب درباره سفیر تازه ایران در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید