شناسایی 5 معتاد متجاهر مشکوک به کرونا در همدان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/همدان مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: پنج نفر از معتادان متجاهری که توسط نیروی انتظامی جمع آوری شده و به مرکز ماده 16 بهزیستی تحویل داده شدند، مشکوک ابتلا به کروناویروس بودند.

شناسایی 5 معتاد متجاهر مشکوک به کرونا در همدان

حجت الله حاتمی در گفت وگو با خبرنگاران، بیان نمود: یکی از مراکز حوزه اعتیاد سازمان بهزیستی، مرکز ماده 16 یا مرکز درمان و بازتوانی ماده 16 است، این مراکز ویژه معتادانی است که اصطلاحاً به آنها معتادان متجاهر گفته می گردد یعنی معتادانی که تمایلی به ترک ندارند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی با دستور استانداری و شورای تأمین اقدام به جمع آوری آنها می نماید.

وی ادامه داد: این افراد پس از جمع آوری توسط نیروی انتظامی و تأییدیه های بهداشتی در تنها مرکز ماده 16 بهزیستی استان ساماندهی می شوند و در آنجا بحث درمان و بازتوانی آنها در یک دوره سه ماهه یا نهایت شش ماهه پیگیری می گردد.

حاتمی اضافه نمود: از زمان شیوع کرونا حدود پنج نفر از معتادان متجاهری که به مرکز ماده 16 تحویل داده شدند، مشکوک ابتلا به کروناویروس بودند که مراحل درمان و قرنطینه برای آنها انجام شد و بهبود یافتند و در سایر مراکز ما هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس مشاهده نشده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان اعلام نمود: این مرکز صرفاً برای یک دوره است و معتادی که برای بار دوم مجدداً جمع آوری گردد از نظر قانون معتادی نیست که نیازمند درمان باشد بلکه مجرم است و باید تحویل زندان داده گردد.

وی در رابطه با سایر مراکز بهزیستی در حوزه اعتیاد بیان نمود: بهزیستی در حوزه اعتیاد در چند بخش فعالیت دارد؛ در بخش پیشگیری از اعتیاد، طی برنامه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محیط های مختلف فعال است، در بحث درمان و بازتوانایی اعتیاد در بخش کاهش آسیب، مراکزی هست که در آنجا خدمات کاهش آسیب ارائه می گردد. این مرکز برای معتادانی است که نمی خواهند ترک نمایند و دارای رفتار پرخطر هستند و در آنجا به آنها خدماتی ارائه می گردد که آسیب آنها برای خود و اطرافیانشان را به حداقل برسانیم.

حاتمی اضافه نمود: در این مراکز به آنها یک وعده غذای گرم می دهیم و خدمات بهداشتی، درمانی، روانشناسی، مددکاری و مصرف دارو به این افراد ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی میان مدت یا کمپ ها ویژه افراد خودمعرف است، شرح داد: در این مراکز معتادان تحت نظر پزشک دارو مصرف می نمایند و با همراهی روانشناس سیر درمانی آنها طی می گردد. در آنجا درمان، درمان پرهیزمدار است و 21 روز تا یک ماه با قابلیت تمدید دوره باید در مراکز بمانند و سم زدایی شوند.

حاتمی گفت: دو اصطلاح ترک و بهبودی با هم متفاوت است؛ افراد پس از مراجعه به مراکز اقامتی میان مدت صرفاً ترک نموده و بهبود پیدا ننموده اند چراکه بهبودی یک فرآیند طولانی مدت است و هنگامی که فرد سم زدایی می گردد باید بهبودی مستمر ادامه پیدا کند و شرایطی فراهم گردد که خانواده و اجتماع در کنار هم قرار بگیرند تا بستر مناسب حضور فرد در جامعه را فراهم نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38064

به "شناسایی 5 معتاد متجاهر مشکوک به کرونا در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 5 معتاد متجاهر مشکوک به کرونا در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید