عایق کاری با رنگ نانو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سطوح مختلف ساختمان همواره در معرض عوامل گوناگون نظیر گرد و غبار، رطوبت، نور آفتاب، مواد شیمیایی و … قرار دارند و ممکن است در اثر آن ها دچار آسیب شوند، از این رو به منظور جلوگیری از هر گونه خسارت، عایق کاری یا ایزوله سازی صورت می گیرد. عایق بندی به معنای ایجاد یک سطح مقاوم و نفوذناپذیر با استفاده از متریال های متنوع برای ایمن سازی ساختمان در برابر عوامل متعدد است. عایق ها در انواع رطوبتی، حرارتی، برودتی و صوتی مورد استفاده قرار می گیرند و هر کدام دارای مزایای خود هستند. این عایق ها از جنس پشم سنگ، پشم شیشه، فوم، رنگ و … می باشند و با توجه به کارایی و مقاومت خود در مکان های مختلف کاربرد دارند.

عایق کاری با رنگ نانو

در نوشته های پیشین ما به معرفی انواع عایق ساختمانی و ویژگی آنها پرداخته شد. هم اکنون در این نوشته قصد داریم به معرفی جدیدترین عایق که حاصل تکنولوژی نانو بوده و به عنوان بهترین عایق برای بدنه استخرها و پشت بام ها شناخته شده بپردازیم. هنگامی که برای خرید عایق رطوبتی به مراکز فروش آن مراجعه می کنید مسلماً رنگ نانو نیز به شما پیشنهاد می گردد زیرا کاربرد آن بسیار راحت بوده و نیاز به تجهیزات ویژه و یا صرف زمان زیاد ندارد. در گذشته از قیر و گونی برای ایزوله سازی سقف، کف حمام، استخر و … استفاده میشد اما انجام اینکار بسیار زمان بر و پر زحمت بود، علاوه بر آن استفاده از قیر داغ خطراتی در بر داشت. با گذشت زمان نوع دیگری از عایق رطوبتی با نام ایزوگام وارد بازار شد که مزایای بهتری در مقایسه با روش سنتی قیر و گونی داشت. هر چند این عایق در برابر تابش نور خورشید، گرما، برف و باران مقاوم بود و دچار ترک خوردگی نمی گشت اما اجرای آن کمی وقت گیر بود. خوشبختانه در حال حاضر با ورود رنگ های نانو به بازار دیگر هیچ دغدغه ای برای مصرف کنندگان وجود نخواهد داشت زیرا این پوشش ها سطح مورد نظر را در برابر عوامل گوناگون مصون میدارند و به دلیل مقاومت بسیار بالا عمر آن ها طولانی می باشد.

رنگ نانو

این نانو عایق رطوبتی همانطور که از نامش پیداست نوعی رنگ میباشد که با استفاده از نانو مواد و تکنولوژی نانو ساخته میگردد. در ساختار این نوع ماده از رزین اکریلیک و کامپوزیت نانو که نوعی عایق است استفاده می گردد. رنگ های نانو نوعی عایق رطوبتی و حرارتی هستند که برای آب بندی کف و دیوار استخر, جکوزی, آشپزخانه و سرویس بهداشتی کاربرد دارند. استفاده از این عایق رطوبتی استخر و بام در برابر عایقکاری های سنتی آسان تر و مقرون به صرفه تر است. از بین تمام عایق هایی که در ساختمان نصب میشوند تنها رنگ نانو است که به راحتی با یک برس و رول رنگ آمیزی قابل اجراست و هزینه اجرای آن نیز بسیار پایین میباشد.

مزایای رنگ نانو

  • قیمت عایق رطوبتی نانو نسبت به دیگر مواد مشابه پایین تر است و از نظر اقتصادی بسیار مقرون بصرفه می باشد.
  • این نوع رنگ ها بسیار سبک هستند و به راحتی میتوان از آنها برای پوشش سطوح مختلف و پشت بام ساختمان ها استفاده نمود.
  • استفاده از رنگ نانو نیاز به تخصص خاصی ندارد و به راحتی و به سرعت بر روی سطوح کشیده شده و سریع خشک میگردد.
  • این مواد هم در نمای داخلی ساختمان و هم در نمای خارجی قابل استفاده هستند.
  • رنگ های نانو خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارند و قابل استفاده بر روی تمام سطوح از جمله سطوح فلزی, آلومینیوم, چوبی, بتنی و… می باشند.
  • کلیه سطوحی که با رنگ نانو پوشش داده میشوند قابل شستشو بوده و با انواع مواد شوینده تمیز میشوند.
  • رنگ های نانو آنتی باکتریال هستند و مانع از رشد قارچ و کپک بر روی سطوح میشوند.
  • این نانو مواد در طیف وسیعی از رنگ تولید میشوند و علاوه بر اینکه به عنوان رنگ برای تمامی سطوح کاربرد دارند, نقش عایق را نیز ایفا میکنند.
  • پوشش های رنگی نانو هیچ گاه دچار ترک خوردگی و شکستگی نمیشوند و از مقاومت بالایی در برابر حرارت, یخ زدگی, اشعه UV, اسیدها و بازها برخوردار هستند.
  • به منظور استفاده از این عایق رطوبتی جدید نیازی به تخریب عایق های قبلی نیست. به راحتی میتوان رنگ های نانو را بر روی عایق های قبلی به کار برد.
  • رنگ نانو ضد زنگ و خوردگی است و به عنوان روکشی ضد زنگ بر روی سطوح فلزی کاربرد دارد.

قیمت رنگ نانو

رنگ نانو بهترین متریال برای ضد آب کردن سطوح مختلف است که در مقایسه با سایر عایق های رطوبتی از قیمت مناسب تری برخوردار می باشد. استفاده از این رنگ نیازی به تخصص و مهارت خاص ندارد، در نتیجه هر فردی می تواند آن را با استفاده از برس بر سطح اعمال کند، از این رو نیاز به صرف هزینه گزاف بابت اجرای آن نمی باشد.

دلیل استفاده از رنگ نانو در عایق کاری چیست؟

کاربرد آن بسیار راحت بوده و نیاز به تجهیزات ویژه و یا صرف زمان زیاد ندارد، به علاوه این پوشش ها سطح مورد نظر را در برابر عوامل گوناگون مصون می دارند و به دلیل مقاومت بسیار بالا عمر آن ها طولانی می باشد.

رنگ های نانو چه نوع عایقی هستند؟

رنگ های نانو نوعی عایق رطوبتی و حرارتی هستند که برای آب بندی کف و دیوار استخر، جکوزی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی کاربرد دارند.

رنگ نانو را روی چه سطوحی می توان استفاده کرد؟

رنگ های نانو خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارند و قابل استفاده بر روی تمام سطوح از جمله سطوح فلزی، آلومینیوم، چوبی، بتنی و… می باشند.

چگونه می توان سطوح عایق کاری شده با رنگ نانو را تمیز کرد؟

کلیه سطوحی که با رنگ نانو پوشش داده می شوند قابل شستشو بوده و با انواع مواد شوینده تمیز می شوند.

قیمت عایق رنگ نانو چقدر است؟

رنگ نانو در مقایسه با سایر عایق های رطوبتی از قیمت مناسب تری برخوردار می باشد. برای اطلاع از قیمت به روز انواع عایق کلیک کنید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20015

به "عایق کاری با رنگ نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایق کاری با رنگ نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید