عضو وزارت بهداشت ترکیه: ممکن است اولین تشخیص مبتلا به کرونا اولین مورد در ترکیه نباشد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عضو هیئت علمی وزارت بهداشت ترکیه گفت: اولین تشخیص پزشکی ما درباره کرونا ممکن است که اولین مورد آن در ترکیه نباشد و حتی ممکن است ما نیز اولین تشخیصمان دیر انجام گرفته باشد.

عضو وزارت بهداشت ترکیه: ممکن است اولین تشخیص مبتلا به کرونا اولین مورد در ترکیه نباشد

به گزارش گروه بینالملل خبرنگاران، پروفسور آلپای آزاپ عضو هیئت علمی وزارت بهداشت ترکیه طی سخنانی با بیان اینکه انتظار می رود بین 40 تا 70 درصد جمعیت جهان به ویروس کرونا مبتلا شوند، گفت: مهم این است که این رقم طی چند هفته رشد ننموده و به صورت تدریجی افزایش یابد، در غیر اینصورت زیرساختهای حوزه پزشکی ما قادر به ارائه خدمات به همه نخواهد بود.

وی اضافه نمود: بر همین اساس شهروندان ما باید توصیه های پزشکی را رعایت نموده و حتماً در مروادات اجتماعی فاصله خود را حفظ نمایند. انتظار نداریم که این ویروس مانند سارس از بین برود بلکه تداوم خواهد داشت.

این متخصص پزشکی با اشاره به اینکه 80 درصد مبتلایان به این ویروس دچار بیماری خفیف می شوند، گفت: بر همین اساس بیشتر این افراد حتی نیازی به مراجعه به پزشک ندارند. به افراد توصیه می کنم فاصله یک متری خود را حفظ نمایند، به محیطهای شلوغ وارد نشوند و تا جای ممکن در خانه بمانند.

آزاپ با بیان اینکه نباید ترکیه و ایتالیا را با یکدیگر مقایسه کرد، گفت: اولین تشخیص پزشکی ما درباره کرونا ممکن است که اولین مورد آن در ترکیه نباشد و حتی ممکن است ما نیز اولین تشخیصمان دیر انجام گرفته باشد. بر همین اساس فکر نمی کنم از ایتالیا پیش بیفتیم یا از آن بدتر شویم.

وی با اشاره به اینکه روزانه 3 هزار آزمایش ابتلای به ویروس کرونا انجام می گیرد، اضافه نمود: از امروز، 16 مرکز آزمایش ویروس کرونا به 31 مرکز افزایش یافته و تست روزانه را نیز به 10 هزار نفر خواهیم رساند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26290

به "عضو وزارت بهداشت ترکیه: ممکن است اولین تشخیص مبتلا به کرونا اولین مورد در ترکیه نباشد" امتیاز دهید

1 کاربر به "عضو وزارت بهداشت ترکیه: ممکن است اولین تشخیص مبتلا به کرونا اولین مورد در ترکیه نباشد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو وزارت بهداشت ترکیه: ممکن است اولین تشخیص مبتلا به کرونا اولین مورد در ترکیه نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید