فردی که واکسن زده، ناقلِ کرونا است؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - یک متخصص بیماریهای عفونی تاکید نمود افرادی که واکسن کرونا تزریق نموده اند، هنگام تزریق واکسن ناقل این بیماری نیستند.

فردی که واکسن زده، ناقلِ کرونا است؟

به گزارش ایسنا، فیض الله منصوری با بیان اینکه ماهیت واکسن کرونا با خود ویروس کرونا فرق دارد، گفت: در ساخت واکسن به زبان ساده از تکه یا بخش هایی از این ویروس استفاده شده و این تکه ها یا بخش ها نمی توانند بیماری کرونا ایجاد نمایند، بنابراین کسی که واکسن کرونا تزریق نموده، ناقل این بیماری نیست و جای نگرانی برای اعضای خانواده این فرد وجود ندارد.

منصوری اعلام نمود: در بعضی موارد نادر، این احتمال هست که افراد قبل از تزریق واکسن آلوده شده اند و پس از تزریق واکسن علائم بیماری را نشان می دهند، پس این میان بیماری آنها ربطی به واکسن کرونا ندارد.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه هیچ واکسنی ایمنی 100درصدی ایجاد نمی کند، گفت: بعضی واکسن ها تا 85 درصد و بعضی تا 90 درصد ایمنی ایجاد می نمایند، بنابراین احتمال ابتلای این افراد به کرونا وجود دارد.

وی اضافه نمود: تفاوت در این است که این افراد به نوع شدید کرونا مبتلا نمی شوند و اگر بیمار شوند علائم بیماری در آنها بصورت خفیف بروز خواهد نمود.

منصوری اعلام نمود: بنابراین تزریق خود واکسن کرونا بیماری ایجاد نمی کند و افراد با تزریق واکسن نمی توانند ناقل بیماری کرونا باشند، اما احتمال ابتلای افرادی که واکسن زده اند به ویروس کرونا وجود دارد و این افراد در صورت ابتلا می توانند ناقل کرونا باشند.

وی اضافه نمود: توصیه می گردد افرادی هم که واکسن زده اند همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند تا از انتقال این بیماری به دیگران پیشگیری نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61274

به "فردی که واکسن زده، ناقلِ کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردی که واکسن زده، ناقلِ کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید