لزوم رفع موانع تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در استان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر لزوم رفع موانع حقوقی تشکیل شرکت های تخصصی و کنسرسیوم های صادراتی در استان تاکید کرد.

لزوم رفع موانع تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در استان

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر لزوم رفع موانع حقوقی تشکیل شرکت های تخصصی و کنسرسیوم های صادراتی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی داود بهبودی ظهر امروز در نشست بررسی آخرین اقدامات پروژه های دومین سند تدبیر توسعه استان اظهار کرد: لازم است طرح تشکیل شرکت های تخصصی صادرات به شکل کارشناسی تدوین و با استفاده از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی موانع حقوقی مسئله رفع شود.

وی اضافه نمود: زیرساخت ها و پتانسیل های مورد نیاز تشکیل شرکت های تخصصی و کنسرسیوم های صادراتی در استان موجود است و تحقق این امر می تواند منجر به جهش صادراتی در آذربایجان شرقی شود.

بهبودی در عین حال گفت: در قانون ظرفیت معافیت های مالیاتی مشوق صادرات هم وجود دارد و باید از لبه نرم قانون برای پیشبرد اهداف توسعه صادرات استان بهره بریم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه نوسازی ناوگان حمل و نقل کالاهای صادراتی به حجم پنج هزار دستگاه متذکر شد: آذربایجان شرقی پیشینه تجاری دیرینه ای دارد و فرسودگی ناوگان حمل و نقل هم به دلیل ریشه دار بودن صنعت حمل و نقل در اینجا است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: مدیریت شرکت حمل و نقل بین المللی یک فعالیت تخصصی بوده و فرهنگ خودرانندگی و مالکیت خودرو توسط افراد حقیقی در آینده جوابگو نخواهد بود.

بهبودی شرح داد: اگر شرکت های حمل و نقل تخصصی از ابتدا در استان شکل گرفته بود، ناوگان به موقع بازسازی و مسائل مربوط به بحث های رفاهی و بازنشستگی رانندگان نیز خودبخود مرتفع می شد.

در این جلسه آخرین اقدامات انجام گرفته در خصوص پروژه های هسته های کلیدی توسعه تجارت و خدمات بازرگانی و تکمیل شبکه و زنجیره ارزش در بخش صنایع و معادن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52919

به "لزوم رفع موانع تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم رفع موانع تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید