متروی تهران با فرایند فعلی 20 سال آینده هم تکمیل نمی گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران: در این دوره مدیریت شهری حدود 30 ایستگاه مترو افتتاح شده و به نرخ امروز 20 هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

متروی تهران با فرایند فعلی 20 سال آینده هم تکمیل نمی گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمد علیخانی عصر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه های اقدسیه و مرزداران در خطوط سه و شش مترو، گفت: ثمره زحمات همکاران من در مدیریت شهری تکمیل و توسعه چهل کیلومتر از خطوط متروی ما در این دوره بوده است.

وی گفت: برآورد ما در کمیسیون عمران و حمل و نقل برای تکمیل کلیه خطوط متروی تهران چیزی حدود 200 هزار میلیارد تومان هزینه است و ما اگر با فرایند فعلی جلو برویم تا 20 سال آینده هم خطوط متروی تهران تکمیل نمی گردد لذا هم یاری دولت ضروری است و همبا اقداماتی مانند توسعه سرمایه گذاری در 300 متری ایستگاه ها می توان تراکم را افزایش داد و درآمد آن را صرف خطوط کرد که رقم بزرگی را شامل می گردد.

وی اضافه نمود: یکی از روش هایی که می توان به تکمیل متروی تهران سرعت داد، بازنگری در طرح تفصیلی است و شورای عالی شهرسازی می تواند در این موضوع ورود کند و اصلاح طرح تفصیلی در این راستا در برنامه سوم شورا آمده است.

عضو شورای شهر تهران درباره مناسب سازی معابر و ناوگان حمل و نقل برای معلولان گفت: بحث مناسب سازی برای استفاده افرادی که معلولیت جسمی دارند و قبلا استفاده آن ها از امکانات شهری مشکل بود، در دستور کار شورای شهر بوده است و یکی از کار های خوب این دوره احداث آسانسور در ایستگاه ها است، هیچ ایستگاهی بدون آسانسور بهره برداری نشد و اتوبوس ها و مینی بوس های جدید خود را باید به تجهیزاتی که تردد معلولان را تجهیز نمایند.

علیخانی بر تحقق خرید 630 واگن مترو که دولت وعده آن را داده بود، تاکید نمود و گفت: اگر از ابتدا پیگیری این خرید به عهده شهرداری بود قطعا می توانستیم زودتر شاهد زحماتی باشیم که کشیده شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57828

به "متروی تهران با فرایند فعلی 20 سال آینده هم تکمیل نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متروی تهران با فرایند فعلی 20 سال آینده هم تکمیل نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید