معرفی جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ؛ آفریقای جنوبی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ که در زبان عامیانه گاهی ژوبو، ژوزی، ایگولی و شهر طلا نامیده می گردد یکی از مهم ترین و عظیم ترین شهرهای کشور آفریقای جنوبی است. جالب است بدانید که اگرچه کیپ تاون پایتخت این کشور است اما اغلب گردشگران و گردشگر ها با نام ژوهانسبورگ آشنا هستند در سفر به آفریقا به این شهر سفر می نمایند. در این مطلب قصد داریم بهترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ را به شما معرفی کنیم و شما را بیشتر با این شهر آفریقایی آشنا کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ؛ آفریقای جنوبی

موزه آپارتاید | Apartheid Museum

یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ موزه آپارتاید است. آپارتاید یا تبعیض نژادی واژه ای آفریقایی است که به سیاست های تبعیض آمیز آفریقای جنوبی نسبت به بومیان و سپاهپوستان در گذشته گفته می گردد. در این موزه به وسیله عکس ها و تصاویر مستند و واقعی، آثار هنری، روزنامه، گزارش ها و روایات شخصی و فیلم ها و … می توانید تا حدودی با این دوره سیاه و تاریک از تاریخ آفریقای جنوبی آشنا شوید. از جمله مخالفان و مبارزان مشهور علیه آپارتاید، نلسون ماندلا بود که با سال ها مبارزه و متحمل شدن شکنجه ها و دستگیری های طولانی در نهایت توانست این تبعیض نژادی را از بین ببرد.

  • آدرس: Cnr Northern Parkway & Gold Reef Road, Ormonde, Johannesburg

پارک شیرها | Lion Park

گشت و گذار و سافاری در طبیعت و بازدید از حیات وحش بی نظیر آفریقای جنوبی یکی از جذابیت های سفر به این کشور است. یکی از جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ منطقه ای محافظت شده به نام پارک شیرهاست که بیش از همه به پرورش و نگهداری از شیرهای ترانسوال اختصاص دارد. این پارک در منطقه گوتنگ قرار گرفته و بیش از 80 قلاده شیر (من جمله گونه کمیاب و نادر شیر سفید) در این پارک زندگی می نمایند. علاوه بر شیر، انواع حیوانات وحشی مثل چیتا، سگ های وحشی کیپ، کفتار خالدار، شغال پشت سیاه و گونه های متنوعی از بز کوهی هم در این منطقه زیست می نمایند. در سفر به آفریقای جنوبی پیشنهاد می کنیم بازدید از این پارک اعجاب برانگیز را از دست ندهید و از فرصت بی نظیر تماشای حیوانات وحشی در سکونتگاه طبیعی شان لذت ببرید.

  • آدرس: R512 Pelindaba Rd, Hartbeespoort, Broederstroom, 0240, South Africa

شهر گلدریف | Gold Reef City

یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ پارکی تفریحی به نام گلدریف است که در هشت کیلومتری شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته است. با کمی رانندگی از شهر می توانید به یکی از هیجان انگیزترین پارک های موضوعی برسید که در مکان یک معدن طلای قدیمی ساخته شده که در سال 1971 بسته شده است. انواع بازی ها و سرگرمی های مهیج برای بچه ها هم فراهم شده و این پارک را به یکی از بهترین مقاصد برای تفریحی خانوادگی تبدیل نموده است. با بازدید از قسمت های مختلف و نمایشگاه ها می توانید با حال و هوای دوران هجوم مردم برای پیدا کردن طلا آشنا بشوید. حتی با پرداخت ورودی جداگانه می توانید در تور زیرزمینی شرکت کنید و وارد یکی از مسیرهای معدن قدیمی بشوید و از نزدیک با یک معدن طلای واقعی آشنا شوید.

پارک کروکودیل و خزندگان | Croc City Crocodile & Reptile Park

چقدر محتمل است که بتوانید از نزدیک یک کروکودیل را ببینید؟ خب، در سفر به آفریقای جنوبی می توانید از یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ دیدن کنید. پارک کروکودیل و خزندگان کروک سیتی در فاصله نسبتا نزدیکی از پارک شیرها قرار گرفته و در این مکان می توانید انواع کروکودیل و خزندگان دیگر را ببینید. این پارک برای همه اعضای خانواده و در هر سنی که باشند مطمئنا جالب توجه خواهد بود. در بخشی از این پارک بازدیدنمایندگان می توانند همراه با یک بچه کروکودیل یا توله مار عکس یادگاری بگیرند!

باغ وحش ژوهانسبورگ | Johannesburg Zoo

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ باغ وحش این شهراست که با حدود 2000 حیوان و 320 گونه مختلف یکی از جذاب ترین مکان ها برای آشنایی با حیوانات است. این باع وحش در سال 1904 تاسیس شده و قبلا توسط شورای شهر ژوهانسبورگ مدیریت می شد. با این حال، این باغ وحش امروزه به یک سازمان غیرانتفاعی تبدیل شده است. این موزه معمولا مملو از گردشگر است و با بازسازی ها و بهینه سازی هایی که در سال های اخیر شده به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ تبدیل شده است. در این موزه می توانید انواع کرگدن، پستانداران، خزندگان، گوریل، شامپانزه، گورخر، بز کوهی و پلنگ را از نزدیک مشاهده کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که برای حمایت از حیوانات و حفظ حیات وحش اصلی آن ها، این قبیل حیوانات آفریقایی را در مناطق حفاظت شده طبیعی ببینید تا در باغ وحش!

موزه سووتو و ماندلا | oweto & the Mandela Museum

این موزه در 20 کیلومتری جنوب غربی ژوهانسبورگ قرار گرفته و مثل موزه آپارتاید شما را با تاریخ پر فراز و نشیب و پر از تبعیض این منطقه آشنا می نماید. این منطقه در روزگار حاکمیت آپارتاید و جداسازی نژادی محل سکونت و زندگی کارگران سیاهپوستی بود که دور از مناطق شهری و در خانه های حلبی در رنج و سختی و مشقت زندگی می کردند. دقیقا همین مکان نقطه تولد و آغاز جرقه مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی محسوب می گردد. در سال 1976 شورش و قیام سووتو علیه حکومت آپارتاید آغاز شد و به سرتاسر کشور گسترش پیدا کرد و در نهایت باعث سقوط حکومت و لغو قوانین تبعیض نژادی شد.

دهکده فرهنگی لسدی | Lesedi Cultural Village

اگر دوست دارید با فرهنگ ها، قبایل و زبان های آفریقایی آشنا شوید می توانید به دهکده فرهنگی لسدی بروید. این دهکده مملو از خانه های تاریخی و سنتی است که به سبک و سیاق قبایل مختلف آفریقایی ساخته شده اند. این منطقه در نزدیکی سد هارتبیس پورت قرار گرفته و شما را به توری تماشایی از فرهنگ ها، سبک زندگی، پایکوبی ها و آوازهای سنتی مردم آفریقای جنوبی دعوت می نماید. در این دهکده با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه می توانید در یکی از کلبه های سنتی چوبی که دارای حمام هستند هم شرکت کنید. علاوه بر این، امکان امتحان کردن غذاهای خوشمزه سنتی آفریقای جنوبی که توسط آشپزهای محلی تهیه می گردد را هم خواهید داشت.

میدان نلسون ماندلا | Nelson Mandela Square

میدان نلسون ماندلا که سابقا میدان ساندتون نامیده می شد در سال 2004 و به افتخار رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی و فعال و مبارز سیاسی علیه آپارتاید به نام میدان نلسون ماندلا تغییر نام پیدا کرد. در این میدان مجسمه نسبتا بزرگی از ماندلا هم در گوشه ای از میدان قرار داده شده است. میدان نلسون ماندلا یکی از مکان های نمادین و جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ است و بیشتر گردشگر ها در سفر به این شهر سری به این میدان و محیط عمومی اطرافش هم می زنند.

منبع: theculturetrip.com

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29269

به "معرفی جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ؛ آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ؛ آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید