میکروبیوم های روده در کیفیت خواب نقش دارند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یافته ها نشان می دهد باکتری های روده با یاری به ایجاد پیغام رسان های شیمیایی مهم در مغز نظیر سروتونین و دوپامین بر الگوی عادی خواب تاثیر می گذارند.

میکروبیوم های روده در کیفیت خواب نقش دارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، ماساشی یاناگیساوا، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تسوکوبا ژاپن، در این باره می گوید: ما دریافتیم که کاهش میکروب باعث از بین رفتن سروتونین در روده می گردد و ما می دانیم که سطح سروتونین در مغز می تواند بر چرخه خواب و بیداری تأثیر بگذارد.

وی در ادامه می افزاید: بنابراین تغییر میکروب ها در روده با تغییر رژیم غذایی می تواند به افرادی که مشکل خواب دارند یاری کند.

نشانه های داخلی و خارجی مانند ریتم شبانه روزی و تغذیه، به طرز چشمگیری بر خواب تأثیر می گذارد. ریتم های شبانه روزی فرایندها یا عملکردهای ضروری بیولوژیکی هستند که براساس ساعت داخلی بدن یک چرخه 24 ساعته را دنبال می نمایند.

یکی از مهمترین ریتم های شبانه روزی، چرخه خواب و بیداری است. عواملی که چرخه خواب و بیداری را تغییر داده یا از بین می برند، می توانند باعث اختلال در خواب شوند.

متابولیسم روده به وسیله سیستم گردش خون و عصب واگ، ارتباط نزدیکی با عملکرد مغز دارد که شبکه ای موسوم به محور مغز- روده را ایجاد می نماید.

تحقیقات نشان می دهد که میکروبیوم های روده (جامعه باکتری ها، ویروس ها و قارچ هایی که در روده زندگی می نمایند) بر عناصر عملکرد شناختی، رشد مغز، تشکیل حافظه، ریتم شبانه روزی و سلامت روان تأثیر دارد.

زمان و نوع تغذیه، بر ترکیب، اندازه و ریتم روزانه میکروبیوم های روده تأثیر می گذارد. تغییر در میکروبیوم های روده می تواند متابولیسم روده را تغییر دهد.

بنابراین تغییر رژیم غذایی به طور بالقوه می تواند خواب فرد را بهبود بخشد یا مسائل خواب را کاهش دهد. در صورت اثبات چنین موردی، این یک روش درمانی طبیعی و کاملاً ساده به جای استفاده از داروهای خواب است که می تواند طیف وسیعی از عوارض جانبی منفی از جمله خواب آلودگی در روز و مسائل دستگاه گوارش را به همراه داشته باشد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48631

به "میکروبیوم های روده در کیفیت خواب نقش دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکروبیوم های روده در کیفیت خواب نقش دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید