نشست تخصصی زیست فناوری در علوم پزشکی و سلامت 16 دی ماه برگزار می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با هدف ارتقای نقش زیست فناوری در علوم پزشکی و سلامت، نشستی تخصصی در همین زمینه 16 دی ماه در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می نماید.

نشست تخصصی زیست فناوری در علوم پزشکی و سلامت 16 دی ماه برگزار می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زیست فناوری حوزه ای مشترک از علوم مختلف است که در اثر هم پوشانی و تلاقی با یکدیگر به وجود آمده است. در واقع این علم را می توان به درختی تشبیه کرد که ریشه های آن با علومی با قدمت زیاد مانند زیست شناسی، ژنتیک، میکروبیولوژی، بیو شیمی، ایمونولوژی، شیمی، مهندسی شیمی، گیاه شناسی، جانور شناسی، داروسازی و کامپیوتر گره خورده است.

با توجه به این که زیست فناوری نقشی تاثیرگذار در توسعه دیگر علوم دارد، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به برگزاری نشست تخصصی زیست فناوری در علوم پزشکی و سلامت نموده است.

محور های اصلی این نشست شامل ساخت زیست مواد جایگزین بافت های سخت مانند زیست مواد پروند استخوان، سیمان های استخوانی و داربست های مهندسی بافت، ساخت بیوحسگرها، بیوایمپلنت ها و تجهیزات ریز سیالات پزشکی و دارویی برای بیماری های ریوی و قلبی و طراحی و فراوری سامانه های مبتنی بر پایگاه های داده های زیستی و پزشکی برای مطالعات ژئو فیلوژنتیک، غربالگری پیش از ازدواج، فلج مغزی نوزادان و سرطان ریه می گردد.

این نشست تخصصی 16 دی ماه امسال در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19825

به "نشست تخصصی زیست فناوری در علوم پزشکی و سلامت 16 دی ماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست تخصصی زیست فناوری در علوم پزشکی و سلامت 16 دی ماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید