همچنان در موج اول کرونا هستیم، احتمال اعمال محدودیت های سختگیرانه در ساوه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/مرکزی سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: همچنان در موج اول کرونا هستیم و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان اعمال محدودیت های سختگیرانه در این شهرستان جدی است.

همچنان در موج اول کرونا هستیم، احتمال اعمال محدودیت های سختگیرانه در ساوه

مهدی مصری در نشستی با خبرنگاران به رفتار متناقض ویروس کرونا اشاره نمود و اضافه نمود: این ویروس را مانند سایر ویروس ها به دلیل تناقض در رفتار نمی توان از نظر اپیدمیولوژی رصد کرد.

وی اظهار کرد: همچنان در موج اول بیماری هستیم و رفتار عجیب و غریب ویروس و شیوع آن با فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت ها و استفاده از ماسک در محیط پرتردد و فضای بسته، رابطه مستقیم دارد.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه به تدریج علایم جدیدی از ویروس کرونا مشاهده و کشف می گردد، انتظار فراوری واکسن و دارویی برای انتها زندگی این ویروس درحال حاضر مقدور نیست و تنها راه مقابله و ممانعت از شیوع این ویروس رعایت بهداشت فردی و پروتکل های بهداشتی است.

وی با تاکید بر اینکه عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی منجر به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر سیر صعودی ابتلا به کرونا در سطح کشور آرام آرام شکل می گیرد.

رئیس علوم پزشکی ساوه توضیح داد: چنانچه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت ننمایند در راستای اقدامات پیشگیرانه و در مرحله اول به صورت جزئی تر، تصمیمات محلی سختگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی با تایید ستاد ملی و قرارگاه پدافند زیستی استان اعمال می گردد. بین معیشت و سلامت، اولویت ما حفظ سلامت و جان مردم است.

وی توضیح داد: اگر مردم در محیط های پرتردد و بسته ماسک استفاده ننمایند و پروتکل های بهداشتی در جامعه عادی سازی گردد وارد چالش بعدی و پیک دیگری با مسائل خاص خواهیم شد.

وی انجام دقیق طرح غربالگری در ساوه و زرندیه را در سطح استان بی نظیر و موجب کنترل شدید بیماری کووید 19 دانست و اضافه نمود: بازگشایی تالارها و مراکز برگزاری مراسم تجمعی نظیر مراسم عزا و عروسی با افزایش شیوع بیماری ارتباط مستقیم دارد و اگر مردم دستورالعمل های بهداشتی را در کانون های تجمعی رعایت ننمایند ناچارا باید به دنبال اعمال تصمیمات محلی سختگیرانه باشیم.

مصری از مجموعه اداره صنعت، معدن و تجارت خواست تا تدبیری اتخاذ نمایند که اقلام بهداشتی ارزان قیمت از جمله ماسک در شهر به صورت گسترده توزیع گردد. اگر 50 درصد مردم در شرایط بسته ماسک بزنند شانس انتقال بیماری یک به یک خواهد شد و حالت اپیدمی آن کمتر خواهد شد و در صورت عدم استفاده از ماسک یک نفر می تواند حداقل سه نفر را آلوده کند که در نتیجه پیک آمار بالا می رود و ناچارا محدودیت ها تشدید می گردد.

وی تاکید نمود: مردم از حضور در مراکز تجمعی به شدت پرهیز نمایند چرا که تراکم جمعیتی موجب می گردد تا ویروس دریافت نمایند و بعضا چون ناقل سالم هستند در تردد به منزل این ویروس را به بیماران دارای مسائل زمینه ای و سالمندان منتقل می نمایند. براساس آمارها 84 درصد افرادی که مبتلا به بیماری کرونا می شوند بیماری زمینه ای دارند.

وی پیشنهاد تاسیس مرکز بیماری های عفونی برای ساوه با اخذ مجوز از معاونت درمان وزارت بهداشت را از جمله برنامه های توسعه ای دانشکده علوم پزشکی ساوه دانست و اضافه نمود: زمین بیمارستان 250 تختخوابی در حال احداث ساوه نیز طی چند روز گذشته تحویل پیمانکار شد که عملیات اجرایی احداث آن تسریع خواهد یافت. همچنین ارتقای زیرساخت های بهداشتی، زیست محیطی و نیروی انسانی و نیز تفکیک ساختار معاونت بهداشتی از مرکز جامع بهداشت در دستور کار دانشکده واقع شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: هنوز واکسن و دارویی برای درمان کرونا کشف نشده است بنابراین باید کوشش کرد تا پروتکل های بهداشتی مطالعه و به خوبی اجرا گردد.

دکتر نعمت اله عزیزی با تاکید بر اینکه عادی سازی کرونا زنگ خطر است، اضافه نمود: فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست ها، زدن ماسک، در خانه ماندن سالمندان و بیماران خاص و افراد چاق و دارای بیماری های زمینه ای نظیر بیماران قلبی و عروقی و افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند و عدم حضور در جلسات تجمعی تنها راه چاره پیشگیری است.

وی توضیح داد: حضور در مراکز تجمعی درصد ابتلا را تشدید می نماید. بر این اساس شعار نه به تجمعات و نه به مراسم باید در دستور کار مردم قرار گیرد و یقین بدانیم که کماکان امن ترین مکان منزل شخصی است و از حضور در میهمانی ها پرهیز گردد. سالن ها و تالارها باید با 50 درصد ظرفیت و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و حداکثر تا یک ساعت برنامه داشته باشند.

دکتر عزیزی توضیح داد: رفتار ناشناخته بیماری کووید 19 ایجاب می نماید که این بیماری را جدی بگیریم و با رعایت بهداشت با کرونا زندگی کنیم.

مشاور رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: شهرستان ساوه در ابتدا از شهرهای مشکل دار در حوزه بیماری کرونا بود، اما خوشبختانه با تدابیر لازم این بیماری در شهرستان مدیریت و کنترل شد.

دکتر سیامند انوری به برنامه های توسعه ای و تعالی دانشکده برای ارتقاء به دانشگاه و تقویت زیرساخت ها اشاره نمود و از تشکیل شورای تعالی دانشکده برای برخورداری مردم از خدمات عادلانه سلامت با افزایش رشته های دانشگاهی و افزایش سرانه تخت های بیمارستانی و جذب پزشکان متخصص اطلاع داد.

وی اعلام کرد: همزمان با کنترل کرونا برنامه های توسعه ای و تعالی دانشکده در دستور کار است و تسریع در عملیات اجرایی بیمارستان 250 تختخوابی جایگزین بیمارستان شهید مدرس و طرح توسعه ای بیمارستان امام رضا (ع) زرندیه از جمله فعالیت های تعالی و توسعه دانشکده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34563

به "همچنان در موج اول کرونا هستیم، احتمال اعمال محدودیت های سختگیرانه در ساوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همچنان در موج اول کرونا هستیم، احتمال اعمال محدودیت های سختگیرانه در ساوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید