هنوز از عمق چاه حملات سایبری به آمریکا خبر نداریم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک مقام دولت آمریکا گفته که واشنگتن هنوز از عمق چاه حملات سایبری خبر ندارد و ممکن است هکر ها در حال سرقت اسرار آمریکا به روش های نامعلوم باشند.

هنوز از عمق چاه حملات سایبری به آمریکا خبر نداریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام دولت دونالد ترامپ حملات سایبری اخیر به نهاد های دولت آمریکا را به چاه تشبیه نموده و گفته که واشنگتن هنوز از عمق آن با خبر نیست.

این مقام آمریکایی که به شرط عدم افشای نام با آکسیوس مصاحبه می کرد گفته اسرار دولت آمریکا ممکن است به روش هایی که هنوز معین نیست به سرقت فرایند.

این مقام آمریکایی گفت: ما هنوز از عمق این چاه با خبر نیستیم.

آکسیوس نوشته نکته عجیب درباره این حملات این است که آن ها دست کم از ماه مارس آغاز شده اند و در تمام دوران انتخابات ادامه داشته اند.

با وجود این، دولت آمریکا زنگ خطر را درباره آن ها از یکشنبه هفته جاری به صدا درآورد. برآورد میزان خسارات وارده در اثر این حملات چندین ماه طول خواهد کشید.

براد اسمیث، رئیس شرکت مایکروسافت به روزنامه نیویورک تایمز گفته هکر ها دست کم 40 شرکت، سازمان دولتی و اندیشکده نفوذ نموده اند.

بامداد امروز آدینه یک رسانه آمریکایی گزارش داد سازمان ملی امنیت هسته ای آمریکا هم جزو نهاد های فدرالی است که هکر ها به آن نفوذ نموده اند.

پولیتیکو به نقل از منابع مطلع گزارش داد وزارت انرژی و سازمان ملی امنیت هسته ای آمریکا جزو آن دسته از نهاد های فدرال هستند که هکر ها پیروز به نفوذ به آن ها شده اند.

سازمان امنیت ملی هسته ای آمریکا یکی از سازمان های فدرال دولت ایالات متحده است که نظارت بر زرادخانه های تسلیحات هسته ای این کشور را بر عهده دارد.

این دو نهاد آمریکایی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته اند فعالیت های مشکوکی را در شبکه های متعلق به کمیسیون فدرال تنظیم مقررات انرژی، آزمایشگاه های هسته ای سندیا و لس آموس و چند نهاد دیگر شناسایی نموده اند.

منابع مطلع به پولیتیکو می گویند مقام های وزارت انرژی آمریکا هنوز در این باره که آیا هکر ها به اطلاعاتی دست پیدا نموده اند یا خیر اطمینان ندارند. به گفته آنها، تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و ممکن است برآورد حجم خسارات وسیع وارده چندین هفته طول بکشد.

پولیتیکو نوشته حمله به وزارت انرژی آمریکا آشکارترین علامت هشدار مبنی بر این است که هکر ها توانسته اند به شبکه های متعلق به یکی از بخش های اصلی امنیت ملی آمریکا دست پیدا نمایند.

تا روز پنجشنبه ظن اصلی این بود که هکر ها با نفوذ به شرکت سولارویندز که تأمین نماینده اصلی محصولات فناوری اطلاعات برای صد ها نهاد دولتی و شرکت خصوصی است توانسته اند شبکه های متعلق به نهاد های فدرال آمریکا را هک نمایند.

اما شامگاه پنجشنبه گزارش شد مقام های دولت فدرال آمریکا هشدار داده اند هکر ها از بدافزار ها و فنون تهاجمی بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا گمان می شده برای پیشبرد حملاتشان استفاده نموده اند.

نیویورک تایمز نوشته هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا موید نگرانی هایی است که پیش از این شرکت فایر آی (یک شرکت فعال در زمینه امنیت سایبری) مطرح نموده بود. این شرکت گفته بود که هکر ها احتمالاً از چندین جهت برای پیشبرد حملات خود استفاده نموده اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47677

به "هنوز از عمق چاه حملات سایبری به آمریکا خبر نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز از عمق چاه حملات سایبری به آمریکا خبر نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید