وزارت امنیت داخلی، خارجه و بهداشت آمریکا هم هک شده اند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناسان می گویند، وزارت امنیت داخلی، امور خارجه و نهادهای ملی بهداشت آمریکا نیز به فهرست قربانیان شناخته شده عملیات پیچیده جاسوسی دیجیتالی اخبر اضافه شدند که خسارات وارده به آنها همچنان نامشخص است اما احتمال می رود بسیار پر هزینه باشد.

وزارت امنیت داخلی، خارجه و بهداشت آمریکا هم هک شده اند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مقام ها و افراد آشنا به مساله که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: فهرست قربانیان جاسوسی سایبری که شامل وزارتخانه های تجارت و خزانه داری آمریکا می شود، بیشتر هم می شود و آژانس های بیشتر فدرال و تعدادی کمپانی های خصوصی را نیز در بر می گیرد.

سولار ویندز، بزرگترین تولید کننده نرم افزار مدیریت شبکه که روس ها در آن دستکاری و جاسوسی انجام دادند، روز دوشنبه در شکایت امنیتی فدرال خود گفت که احتمالا کمتر از 18 هزار تن از مشتریانش تحت تاثیر این عملیات جاسوسی سایبری قرار گرفته اند.

این کمپانی بیش از 300 هزار مشتری در سطح جهان دارد که شامل پنتاگون و کاخ سفید هم می شود؛ روسیه هرگونه دست داشتن در این نفوذ را رد کرده است.

گمان می رود که سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این کمپین دست داشته باشد که از بهار سال جاری میلادی آغاز شده است. هکرها به سیستم های قربانیان و از طریق حمله زنجیره تامین یا جریان جاری پچ های نرم افزاری متصل به این سیستم ها از کمپانی سولار ویندز که ابزار مدیریت شبکه را تامین می کند، دست به اقدامات زده اند.

کارشناسان می گویند، ماهیت این حملات هکری نشان می دهد که مهاجمان بر اهداف ارزشمند تمرکز داشته اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47652

به "وزارت امنیت داخلی، خارجه و بهداشت آمریکا هم هک شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت امنیت داخلی، خارجه و بهداشت آمریکا هم هک شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید