پرچم سفید واکسن را بالا نگه دارید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در ماه های اخیر، صحبت ها و اظهارنظرهای زیادی راجع به ایمنی واکسن های کرونای عرضه شده از سوی شرکت های مختلف جهان در رسانه ها و فضای مجازی شده که برای من ضرورت گفتن و نوشتن در این خصوص را کمرنگ نموده است.

پرچم سفید واکسن را بالا نگه دارید

از سوی دیگر، چالش های سیاسی به وجود آمده در خصوص واکسن، انگیزه ورود به این موضوع را بیشتر کاهش داده است.

با این حال، دیدگاه نگارنده به موضوع واکسن، برمی شود به ماه های اول عالمگیری کرونا که ما تلفات سنگینی را در جامعه ایرانی شاهد بودیم و افراد ارزشمند و نازنینی را در حوزه های علمی و مردمی از دست دادیم.

آن موقع اکیدا به ویژه در بحث های مجازی که مربوط به مدیران انجمن های علمی کشور است، توصیه کردم واکسن را با سرعت بیشتری تامین کنید؛ به ویژه برای طبقاتی که مردم به خدماتشان به شدت وابسته هستند و می توانند گرهی از مسائل مردم باز نمایند. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و ما افرادی را از دست دادیم که جبران فقدانشان بسیار سخت است.

بی شک، تزریق واکسن یک ضرورت است، با آن که هیچ واکسنی هم بدون عارضه نیست. البته شدت عارضه در افراد مختلف و حتی در خصوص واکسن های معتبر فراوری شده متفاوت است. بدون تردید یکی از راهکار های اساسی برای کاهش بیماری در سطح جمعیت، واکسن است و تا به امروز نتیجه بخش هم بوده است.

اما پاسخ ایمنی و واکنش بدن، ژنتیک، قومیت و حساسیت افراد نسبت به واکسن در جامعه متفاوت است. اما درصدی که دچار عوارض شدید پس از تزریق واکسن شده اند، آنچنان نیست که رسانه های کشور بخواهند شبانه روز از آن صحبت نمایند و این اتفاقی است که متاسفانه شاهد آن هستیم.

این خیلی آزاردهنده است که در بخش های خبری طی هفته های گذشته، به کرات شاهد انعکاس خبرهایی از بروز عوارض واکسن در نقاط مختلف جهان بوده ایم.

اکنون آنچه جامعه ما به آن احتیاج دارد این است که همه بدانیم تزریق واکسن نه تنها خوب است، بلکه یک ضرورت برای عبور از چالش خطرناکی است که سلامت عموم مردم را هدف گرفته است.

همه باید به این آگاهی برسند که پذیرش این ضرورت، فارغ از این است که چه واکسنی را از میان واکسن های تاییدشده کنونی از جانب سازمان های متولی بهداشت و درمان کشور بزنیم.

در این میان رسانه ها مسؤولیت سنگینی بر دوش دارند و امید است بتوانند تا تکمیل فرآیند واکسیناسیون عموم مردم، پرچم سفید واکسن کرونا را بالا نگه دارند.

محمدمهدی فیض آبادی - رئیس انجمن علمی میکروب شناسی ایران / روزنامه خبرنگاران

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55961

به "پرچم سفید واکسن را بالا نگه دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچم سفید واکسن را بالا نگه دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید