ژنرال میلر: در صورت پیشرفت در مذاکرات قطر خلیلزاد به کابل می آید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان در ملاقات با اشرف غنی گفت: در صورتی که نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات با طالبان پیشرفت داشته باشد برای اشتراک گذاشتن آخرین تحولات با دولت افغانستان به کابل سفر می نماید.

ژنرال میلر: در صورت پیشرفت در مذاکرات قطر خلیلزاد به کابل می آید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با راس ویلسون سرپرست سفارت آمریکا در کابل و ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان ملاقات کرد.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که در این ملاقات ژنرال میلر درباره سفر هفته اخیرش به قطر به رئیس جمهور افغانستان اطلاعات داد.

به گفته صدیقی، فرمانده نیروهای آمریکایی در این ملاقات گفت: گفت وگوها بین زلمی خلیلزاد و طالبان درقطر جریان دارد و در صورتی که پیشرفت هایی صورت گیرد، خلیلزاد به کابل سفر نموده و معلومات خویش را به حکومت افغانستان ارائه خواهد نمود .

پیش از این نیز آلیس ولز معاون وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی و جنوبی به خبرنگاران گفت که خلیلزاد می کوشد تا از طالبان برای کاهش خشونت ها تعهد بگیرد تا پس از آن افغان ها بتوانند با یکدیگر بر سر میز مذاکره بنشینند.

این در حالی است که طالبان اخیراً در بیانیه ای اعلام نمود که با طرح کاهش خشونت ها موافقت نموده اما آمریکایی ها با طولانی کردن این مذاکرات به دنبال اهداف دیگری هستند.

طالبان گفته بود که طرف آمریکایی می خواهد در تعریف کاهش خشونت وقت بیشتری را هدر دهد در حالی که این تنها بخش کوچکی از مطالبه کابل است که به عنوان ابزاری برای جلوگیری از صلح استفاده می گردد.

.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20722

به "ژنرال میلر: در صورت پیشرفت در مذاکرات قطر خلیلزاد به کابل می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال میلر: در صورت پیشرفت در مذاکرات قطر خلیلزاد به کابل می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید