کافی بار خانگی، 6 ایده مجذوب کننده برای ساخت ایستگاه قهوه در خانه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برای بسیاری از مردم جهان، از جمله کشور خودمان، نوشیدن یک فنجان قهوه در اول صبح، اولین قدم برای آغاز پرانرژی یک روز کاری است. در این مطلب، به معرفی 6 ایده مجذوب کننده برای ساخت کافی بار خانگی خواهیم پرداخت که همواره و در همه حال آمادۀ سرو قهوه خواهد بود. اما قبل از معرفی ایده ها، ابتدا بهتر است در خصوص لوازم مورد احتیاج یک کافی بار خوب و زیبا صبحت کنیم.

کافی بار خانگی، 6 ایده مجذوب کننده برای ساخت ایستگاه قهوه در خانه

وسایل اصلی و ضروری کافی بار خانگی

اولین ویژگی یک کافی بار خانگی خوب و موثر، دسترسی آسان و سریع به آن است. با وجود چنین ایستگاهی در خانه خود، دیگر احتیاجی به مراجعه به کافی شاپ محل برای نوشیدن قهوه نخواهید داشت. بنابراین هم در وقتتان صرفه جویی خواهد شد و هم در هزینه های زندگی. اما عامل مهم دیگر در ساخت ایستگاه قهوه، تهیه لوازم مورد احتیاج و ضروری برای آن است. در زیر به معرفی این لوازم می پردازیم.

دستگاه قهوه یا اسپرسو ساز

قطعاً اولین و مهم ترین وسیله ای که باید برای ایستگاه قهوه خانگی خود تهیه کنید، یک دستگاه اسپرسو ساز باکیفیت و معتبر است. قیمت دستگاه اسپرسوساز بسته به نوع مارک و کیفیت دستگاه فرق دارد. اما به طور کلی مارک های باکیفیت و معتبر مانند دلونگی و نسپرسو با قیمت به ترتیب از 2 و 3 میلیون تومان آغاز می شوند.

فضای ذخیره سازی

برای نگهداری تدارکات و اقلام همراه کافه بار به یک کمد یا کابینت ذخیره سازی جمع و جور و زیبا همراه با قفسه و شلف احتیاج دارید. وجود این وسایل به تمیز و مرتب دیده شدن کافی بار یاری بسیار زیادی می نماید.

جا لیوانی

اگر چه می توان برای نگهداری لیوان و فنجان قهوه از کابینت و کمد استفاده کرد، اما در نظر گرفتن یک جای مخصوص برای نگهداری و به نمایش گذاشتن فنجان و کاپ های قهوه خوری به زیبایی و دلپذیری کار می افزاید.

لوازم دکوری

برای اینکه کافی بار خانگی خاص و متفاوت دیده گردد، باید آنرا با دکوری های مد نظر خودتان تزیین کنید. برای تزیین می توانید از وسایلی مانند گل و گیاه مورد علاقه یا نقاشی و مجسمه یا حتی شمع برای رمانتیک نشان دادن فضا بهره ببرید.

ایده های طراحی کافی بار

حال که به معرفی لوازم ضروری کافی بار پرداختیم، وقت آن است که به معرفی 6 ایده طراحی بپردازیم.

1- کافی بار به سبک سنتی

سبک سنتی یا کلاسیک برای ساخت کافی بار خانگی به مزاق خیلی از ما ایرانی ها خوش می آید. در این سبک باید از کابینت و کمدهای سنتی چوبی و لیوان و ست قهوه خوری به سبک سنتی استفاده کرد. سایر اقلام مثل دکوری ها و اکسسوری ها میز قهوه خوری هم باید به سبک سنتی و کلاسیک انتخاب شوند. پهن کردن یک قالی کوچک سنتی درست جلو یا زیر میز، چشم انداز جالب و زیبایی به این منطقه خواهد داد.

2- ایستگاه قهوه در آشپزخانه

اگر آشپزخانه تان عظیم است، می توانید یک قسمت کوچک را به ایستگاه قهوه اختصاص دهید. خوبی این ایده این است که دیگر احتیاجی به قرار دادن کابینت و شلف ندارید، چرا که همه چی در خود آشپزخانه موجود است. فقط کافی است یک قسمت از کانتر آشپزخانه را انتخاب نموده و کافی بار خانگی خود را تاسیس کنید.

3- کافی بار مدرن

سبک مدرن به خاطر سادگی اش هواداران زیادی دارد. اگر چیدمان منزل به سبک مدرن انتخاب شده، باید دکوراسیون کافی بار خانگی هم به همین شکل طراحی گردد. با این کار هارمونی بین فضاها حفظ شده و دکوراسیون یکچارچه دیده خواهد شد. کافی است یک گوشه از خانه را انتخاب نموده و کافی بار دنج و زیبای خود را در آنجا تاسیس کنید. شکل های زیر تعدادی از طرح های بسیار جالب به سبک مدرن را نشان می دهند.

4- کافی بار متحرک

یکی از ایده های بسیار جالب برای طراحی کافی بار، استفاده از میز متحرک است. این میزها را می توانید به نجار حرفه ای یا مبل ساز سفارش دهید، اما اگر خودتان هم به قول معروف دست به آچار هستید، ساخت این میزها آنچنان هم سخت نیست. شکل های زیر تعدادی طرح جالب برای ایده گیری و ساخت کافی بار متحرک را نشان می دهند.

5- تبدیل کمد لباس به کافی بار

تبدیل کمد لباس یا کمد جالباسی و جاکفشی در راهروی ورودی به کافی بار خانگی یکی از آن ایده های ناب و خلاقانه است. اگر همچین وسیله ای در خانه ندارید، می توانید با قیمت کمی آنرا از لوازم دست دوم فروشی یا سمساری ها بخرید. اگر در پی سبک وینتیج یا کهنه گرایی هستید، هر چقدر هم که کمد کهنه و خراب باشد مهم نیست، با یک رنگ ساده و تعمیرات ابتدایی می توانید آنرا برای پذیرایی از یک کافی بار دنج آماده کنید.

6- کافی بار نقلی و کمجا

فضای کم و محدود نباید مانع ساخت یک کافی بار خانگی گردد. از آنجایی که این فضا باعث احساس بهتر شما نسبت به خانه و زندگی خواهد شد، نباید برای آن بهانه ای بیاورید. شکل های زیر تعدادی ایده مجذوب کننده برای ساخت یک کافی بار نقلی و کجا با قابلیت پنهان شدن را نشان می دهند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: اتاق
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63672

به "کافی بار خانگی، 6 ایده مجذوب کننده برای ساخت ایستگاه قهوه در خانه" امتیاز دهید

2 کاربر به "کافی بار خانگی، 6 ایده مجذوب کننده برای ساخت ایستگاه قهوه در خانه" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کافی بار خانگی، 6 ایده مجذوب کننده برای ساخت ایستگاه قهوه در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید